Persbericht
Claranet neemt bedrijven applicatiebeheer uit handen
~ Nieuwe dienst Managed Applications biedt volledig beheer en optimalisatie van applicaties ~
Son, 23 november 2007 - Claranet, leverancier op het gebied van het ontwikkelen en beheren van oplossingen in de communicatie- en informatietechnologie, neemt bedrijven het applicatiebeheer volledig uit handen. Met Claranet s nieuwe dienst Managed Applications wordt de performance van applicaties binnen complexe ICT-infrastructuren volledig beheerd en geoptimaliseerd. Claranet komt met Managed Applications tegemoet aan de steeds hogere eisen die bedrijven aan de beschikbaarheid van applicaties stellen.
Onderzoek door Claranet wijst uit dat bijna de helft van alle ICT-problemen tijdens het ontwikkelen en onderhouden van (web)systemen voortkomt uit het gebruik van de applicatie. Hiernaast zijn ICT-managers binnen bedrijven zo n anderhalf uur per dag kwijt met betrekking tot de performance en beschikbaarheid van applicaties. Hiermee lopen de kosten van ICT binnen bedrijven jaarlijks hoog op. Vaak hebben bedrijven te maken met diverse servers en systemen waarop verschillende applicaties draaien.
Binnen een Managed Applications-contract ontwerpt en bouwt Claranet netwerkarchitecturen van applicatie tot eindgebruiker. Door het 24 uur per dag monitoren en beheren van de applicaties en de omgeving waarbinnen deze draaien kan deze vaak bedrijfskritische software zonder problemen functioneren.
Claranet adviseert bedrijven over de juiste ICT-oplossing die aansluit bij de behoeftes van het bedrijf. De diensten van Claranet kunnen snel meegroeien wanneer de bedrijfssituatie daarom vraagt. Applicaties kunnen als component geleverd worden of als end-to-end oplossing. De diensten van Claranet bieden een standaard Service Level Agreement (SLA) van minder dan 20 minuten voor het ontdekken van een fout binnen de applicaties. Een SLA van minder dan twee uur wordt gesteld om de problemen te verhelpen.
Applicatie- en servermanagement is een tijdrovende en altijd weer terugkerende taak binnen bedrijven , zegt Bert Bekker, commercieel directeur bij Claranet. ICT-afdelingen binnen bedrijven spenderen een groot deel van hun tijd aan dit beheer. Door outsourcing naar Claranet s Managed Applications kunnen ICT-managers zich meer focussen op werkzaamheden die meer toegevoegde waarde voor de bedrijfsstrategie hebben.
(325 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Claranet
Claranet biedt sinds 1996 een betrouwbaar pakket aan diensten op het gebied van internettoegang, VPN s, hosting, security en telefonie. Middels het eigen internationale netwerk biedt Claranet oplossingen voor dataverkeer tussen (inter)nationale bedrijfslocaties. Met vestigingen in 7 landen voorziet Claranet meer dan 300.000 klanten wereldwijd, waaronder Airbus, Renault en CenterParcs. Meer informatie is te vinden op www.claranet.nl.
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Claudia Top van LEWIS Global Public Relations:
Tel: +31 (0) 40 235 4600 Fax: +31 (0) 40 235 4601
E-mail: claudiat@lewispr.com www.lewispr.com
Voor meer informatie over Claranet kunt u contact opnemen met Bert Bekker, Commercieel Directeur van Claranet:
Tel: +31 (0) 40 239 3329 Fax: +31 (0) 40 239 3311
E-mail: bbekker@nl.clara.net www.claranet.nl
--
LEWIS Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com