Nederlanders proberen Sinterklaas te ontmaskeren


Sinterklaas stuurt één miljoen e-mail berichten

RIJSWIJK, 20071122 -- Hulpsinterklazen die online lootjes hebben getrokken maken massaal gebruik van de mogelijkheid om anoniem een vraag te stellen over het lootje. Een toeloop van tienduizenden bezoekers per dag zorgt voor overbelasting van de mailservers van lootjestrekken.nl. Hierdoor wordt de e-mail tijdelijk met vertraging verstuurd.

In korte tijd zijn ruim 200.000 lootjes getrokken en een miljoen e-mails verstuurd via lootjestrekken.nl. De onverwachte toename van het e-mail verkeer wordt veroorzaakt door de nieuwe mogelijkheid anoniem een vraag te stellen over het lootje dat iemand heeft getrokken. Deze mogelijkheid is uniek voor lootjestrekken.nl. Bij het traditionele lootjes trekken is er tenslotte geen interactie tussen gever en ontvanger. Deze extra optie maakt het lootjes trekken extra spannend.

Vraag en antwoordspel zorgt voor stortvloed van mail

Bezoekers willen achterhalen wie de Sinterklaas is die hun lootje heeft getrokken. Een hulpsint kan wat vragen over het verlanglijstje, de ontvanger kan vragen terug stellen om te achterhalen wie de Sinterklaas in kwestie is. Door dit anonieme vraag en antwoord spel ontstaat een ware stortvloed aan e-mail berichten.

Lootjes trekken voor Kerst

Momenteel wordt hard gewerkt om de servercapaciteit van lootjestrekken.nl te vergroten. Dat is ook nodig want de drukte is voorlopig nog niet voorbij. Na Sinterklaas trekken veel Nederlanders ook voor kerst lootjes met familie, vrienden of collega's.

[logo lootjestrekken.nl]