Ingezonden persbericht
---
Persbericht
Den Haag, 22 oktober 2007
Travel Pressentation presenteert de wereld van actuele reismogelijkheden
50 Toeristische organisaties gunnen journalisten preview op reisaanbod 2008
Op de 7e jaarlijkse mediaworkshop Travel Pressentation zal opnieuw een vijftigtal nationale en internationale organisaties in de reisbranche aan de Nederlandse reisjournalistiek tekst en uitleg geven over hun aanbod, plannen en noviteiten voor 2008. De mediabijeenkomst vindt plaats op donderdag 22 november van 11.00-15.00 uur in restaurant Fifteen in Amsterdam. Travel Pressentation wordt elk najaar bezocht door 100 tot 125 reisjournalisten van dagbladen, magazines en omroeporganisaties. Ze krijgen op één plek en op één dag inzicht in alle trends en noviteiten voor het komende reisjaar. Enige weken vóór de vakantieganger het actuele reismenu krijgt opgediend via consumentgerichte landelijke en regionale beurzen, nieuwe reisgidsen en persconferenties van grote reisorganisaties. Van díe voorsprong maakt de media al jaren op rij dankbaar gebruik.
Dit jaar zullen wederom 50 reisorganisaties uit binnen- en buitenland acte de présence geven in de sfeervolle locatie aan het IJ. Nieuwkomers op Travel Pressentation 2007 zijn onder meer de Tiroler Zugspitz Arena met 140 km pistes, Namibia Tourism Board, Club Med, Continental Airlines, Maldives Tourism Promotion Board en de Reisspecialisten, het paraplumerk voor doelgroepgerichte, gerenommeerde reisorganisaties.
Opvallend is de toename van specialistische reisorganisaties die zich richten op een speciale doelgroep of één bepaald vakantiegebied; zoals Ambiance Travel met karakteristieke hotels en classic car rally's, shortbreakspecialist Panta Reizen, Buro Scandinavia met bijzondere, winterse belevingsvakanties in het hoge Noorden, Midden Oosten-specialist Isropa Reizen, Korea-specialist Shilla Travel, webspecialist 'Eliza was here' met authentieke landhuizen, Keith Prowse met wereldwijde topevenementen, Treat and Travel voor medisch toerisme en Marathons International met reisarrangementen voor hardlopers.
Het reisaanbod op Travel Pressentation is gevarieerder dan ooit tevoren. Van comfortabele kampeervakanties tot vijfsterren luxueuze cruisevakanties en van bijzondere hotels tot een keur aan vervoersmaatschappijen.
De organisatie van Travel Pressentation juicht dit gevarieerde reisaanbod van harte toe: 'In de afgelopen zeven jaar is er veel veranderd in de reiswereld. Het succes van on line reisaanbieders, de opmars van de specialisten, de groeiende behoefte van de bereisde consument om zélf de ideale droomvakantie samen te stellen én de technologie die tienduizenden vakantiegangers in staat stelt om onderlinge reiservaringen uit te wisselen. Deze trends en nog veel meer ontwikkelingen in de internationale reisbranche vinden nieuwsgierige bezoekers in het aanbod dat op Travel Pressentation wordt gepresenteerd. 'We zijn er trots op dat onze bijeenkomst een actuele weerspiegeling is van de hedendaagse trends in toerisme', aldus de organisatoren van Travel Pressentation.
In de afgelopen zes jaar is Travel Pressentation uitgegroeid tot de populairste persbijeenkomst in reisondernemend Nederland. Dat is te danken aan het kwalitatieve, zeer gevarieerde en vooral actuele aanbod van de deelnemers in combinatie met de prettige ambiance en de culinaire prestaties van Fifteen.
Journalisten ontvangen deze maand een persoonlijke uitnodiging via post en/of e-mail, maar zij kunnen zich ook inschrijven via de website www.travelpressentation.nl waarop eveneens het actuele overzicht van deelnemende organisaties te vinden is.
Travel Pressentation wordt dit jaar voor de zevende keer georganiseerd en is een gezamenlijk initiatief van de pr-bureaus Baltus Communications, CommuniGate, Mieke Bosman PR & Communicatie, USP Marketing PR, Wieco ImPRove Communication en het Belgisch Verkeersbureau voor Wallonië en Brussel.
---///---