Ingezonden persbericht




Persbericht

Amsterdam, 21 september 2007

Genomineerden SponsorRingen 2007 bekend

Uitreiking op 22 november

De Stichting Sponsor Ringen, de organisatie van de SponsorRingen, de jaarlijkse prijzen voor de beste sponsoringcases in ons land, heeft de genomineerden voor de SponsorRingen 2007 bekend gemaakt.

De genomineerden zijn:

Cultuur & entertainment

· UPC en de Uitmarkt

· Dommelsch muziek

· Grolsch en Lowlands

· Overal genieten met Orange Music

· PON's Automobielhandel BV - SEAT Auto Emocion

Kunst

· DHL en Openluchtmuseum Arnhem (Van Gend & Loos Loods)
· ENECO en Rotterdam 2007 City of Architecture (Brandgrens)
· KPN en International Filmfestival Rotterdam
· Schiphol Group en Het Grachtenfestival
· Volvo Meesterpianisten

Maatschappij

· ABN AMRO en de Nederlandse Kinderjury
· Coca Cola en Mission Olympic

· ING Chances for Children

· Rabobank en Wereld Natuur Fonds, klimaatcard
· Ben & Jerry's Peace Love and Icecream

Sport

· Unilever sponsor van Jong Oranje (KNVB) en UEFA · Rabobank en Hockey


· Bavaria City Racing

· DELA en The road to Beijing (Nederlands volleybalteam dames)
· PLUS Official Partner Eredivisie 2005 t/m 2007

KvK nummer: 34209555, Bankrelatie: Crediet- en Effectenbank N.V. rekeningnr: 69.92.04.267, BTW nr: 8134.15.573

Organisatie: Stichting Sponsor Ringen; GVR p/a A.J. Ernststraat 169-B, 1083 GT Amsterdam T(020) 6699777 F (020) 6693738 E info@sponsorring.nl

Media

· Edet en Win een Edet Toilet Make Over (RTL)
· Heineken en Mijn Tent is Top (RTL)

· Holiday on Ice en Sterren Dansen op het IJs (SBS)
· Koninklijke Luchtmacht en de Radio 538 School Award 2007
· L'Oréal Paris en Holland's Next Top Model (RTL)

Smart budget

· De Volkskrant en CJP

· OB Beachvolleybal

· L'Oréal Paris en Wakker Worden met Valerio (TMF)

Innovatie

· Ben & Jerry's Climate Change College
· Grolsch LLowlog

· KPN en International Filmfestival Rotterdam
· Rabobank en Rabo TV

Naast de prijzen in 5 categorieën (Kunst, Cultuur & Entertainment, Maatschappij, Media en Sport) worden er dit jaar nog 4 ringen uitgereikt: de SponsorRing Innovatie (meest innovatieve case), de SponsorRing Smart Budget (de beste case met een maximale sponsorbedrag van 50.000 euro), de Sponsor van het Jaar en de Sponsor Personality van het Jaar. De Sponsor van het Jaar heeft de SponsorRing Oeuvre vervangen. De Sponsor Personality van het Jaar wordt voor het eerst uitgereikt en is bestemd voor de persoon die zich het laatste jaar bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor het vakgebied sponsoring.

De procedure voor het toekennen van de prijzen bestaat uit een aantal fasen. Alle sponsoringprofessionals konden succesvolle cases aanmelden die in de periode september 2005 tot en met augustus 2006 hebben plaatsgevonden. Vervolgens hebben Vakjury's per categorie vijf cases genomineerd. De genomineerden overleggen vervolgens alle informatie over hun case aan de onafhankelijke Hoofdjury, die uiteindelijk bepaalt welke cases de SponsorRing krijgen toegewezen.

De Vakjury's stonden dit jaar onder voorzitterschap van Janneke Staarink (Kunst), Peter Sikkes (Cultuur & Entertainment), Michael Amiabel (Maatschappij), Rik Ruts (Media) en Patrick Wouters van den Oudenweijer (Sport).

KvK nummer: 34209555, Bankrelatie: Crediet- en Effectenbank N.V. rekeningnr: 69.92.04.267, BTW nr: 8134.15.573

Organisatie: Stichting Sponsor Ringen; GVR p/a A.J. Ernststraat 169-B, 1083 GT Amsterdam T(020) 6699777 F (020) 6693738 E info@sponsorring.nl

De SponsorRingen worden op donderdag 22 november voor de achtste keer uitgereikt. De organisatie van de SponsorRingen is in handen van de Stichting Sponsor Ringen. Het Bestuur van de Stichting wordt gevormd door Marcel Beerthuizen (voorzitter), Henri van der Aat, Vincent Pijpers, Leo van Sister en Lex Kruijver.



Ingezonden persbericht