Persbericht
Brussel, Utrecht, 22 november 2007
Fortis wint FEIEA Grand prix voor beste bedrijfskrant
De Europese Federatie van Verenigingen voor Bedrijfscommunicatoren (FEIEA) heeft
Fortis Tribune uitgeroepen tot beste Europese bedrijfskrant.
Met name de interessante inhoud en de grote variatie van onderwerpen konden de jury bekoren.
"De krant is goed gestructureerd en heeft een aantrekkelijke vormgeving, met levendige foto's.
De inhoud is objectief, open, duidelijk en met een brede invalshoek en behandelt zowel
strategische onderwerpen als verhalen van de medewerkers", aldus het juryrapport.
"Deze prijs is een kroon op het harde werk van de hele redactie en het resultaat van het constante
streven naar verbetering", zegt Walter Torfs, directeur Interne Communicatie bij Fortis Global
Branding & Communications. "Het geeft aan dat we, althans volgens een externe jury, erin slagen
om iedere maand een professionele en aantrekkelijke bedrijfskrant te schrijven die beantwoordt
aan de communicatiebehoeften van zowel management als medewerkers", aldus hoofdredacteur
Erwin Van Overloop. "Deze prijs is een welgekomen beloning en een stimulans, maar het zijn de
resultaten van onze jaarlijkse lezersenquête die voor ons de echte maatstaf zijn."
De bedrijfskrant richt zich naar alle medewerkers van Fortis wereldwijd en de oud-medewerkers in de Benelux (90.000 lezers). "De uitdaging voor een blad met zo'n internationaal bereik is voor wat in eerste instantie lokale verhalen zijn, deze te benaderen vanuit een invalshoek die voor www.fortis.com
zoveel mogelijk lezers interessant en relevant is", aldus Erwin Van Overloop.
De krant verschijnt maandelijks (tien keer per jaar) in drie talen (Nederlands, Frans en Engels) en
slaagt erin een heel breed en gevarieerd publiek te interesseren voor wat er zich vaak 'ver van hun
bed' in andere delen van het bedrijf afspeelt. "Het feit dat zowel het management als de
medewerkers graag hun verhaal in de krant willen zien, getuigt van het succes van deze formule",
stelt Walter Torfs.
Het feit dat het blad in meerdere talen wordt uitgegeven en zich richt tot medewerkers in meer
dan 50 landen, stelt bijzondere eisen aan het gevoel voor cultuurverschillen bij zowel redacteuren,
eindredacteurs als vormgevers. Dat is trouwens één van de belangrijkste redenen waarom de
productie van de krant intern wordt gerealiseerd.
Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze
particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen kanalen, in
samenwerking met het verzekeringsintermediair en via andere distributiepartners.
Met een marktkapitalisatie van EUR 48,5 miljard (31/10/2007), behoort Fortis tot de 15 grootste financiële instellingen
van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in meer dan 50 landen en de toewijding en het
professionalisme van onze 60.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale
flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op
www.fortis.com
Perscontacten:
Brussel: +32 (0)2 565 35 84 Utrecht: +31 (0)30 226 32 19
Investor Relations:
Brussel: +32 (0)2 565 53 78 Utrecht: +31 (0)30 226 65 66
Fortis Bank