Een unieke Corporate Weblog in de verzekeringsbranche.
22/11/2007 15:40
MZOEM Reclamehuis B.V.
Doorneweerd Assurantiën bv introduceert de eerste Corporate Weblog in de Nederlandse verzekeringswereld. De eigen traditionele verzekeringswebsite is daarmee opgegaan in een officiële weblog van Doorneweerd Assurantiën bv. De weblog is daarmee het belangrijkste communicatie- en marketingkanaal voor het advieskantoor geworden. Gerrit-Jan Doorneweerd is de initiator van deze Corporate Weblog, die zich voornamelijk richt op zelfstandigen, DGA's, middelbaar en hoger personeel en een aantal specifieke beroepsgroepen uit de financiële wereld. Voor de verzekeringsbranche zullen Corporate Weblogs een doeltreffend middel worden om de zorgplicht richting de polishouders vorm te geven. Belangrijke actuele- en achtergrondinformatie kan op deze manier snel en volledig worden verspreid naar consumenten en bedrijven.
De dagelijkse blogs worden geschreven door hemzelf en een aantal van zijn medewerkers.
De weblog heeft primair tot doel de eigen relaties periodiek te voorzien van informatie over nieuwe producten en fiscale dan wel financiële ontwikkelingen. De onderwerpen zijn specifiek gericht op de praktische toepasbaarheid voor particulieren en bedrijven en komen vaak voort uit de vragen van de eigen relaties over risico's en verzekeringen. Daarnaast zijn persoonlijke verhalen van de medewerkers en kantoorbelevenissen een vast onderdeel van de weblog.
Op de site staan veel gegevens om inzicht te krijgen in de werkwijze van het adviesbureau. Alle kosten én verdiensten zijn transparant op de weblog te vinden. De door de consumentenorganisaties gewenste splitsing van de advisering (uurtarief) en bemiddelingsactiviteiten (provisie) valt daarbij in positieve zin op.
Op de site worden tevens online verzekeringspremies aangeboden van bijna alle particulieren verzekeringen. En wat helemaal bijzonder is dat bedrijven ook premieberekeningen kunnen opvragen. Ook voor complexe bedrijfsverzekeringen.
Het is volgens Doorneweerd een website die om meerdere redenen afwijkend is van die van andere verzekeringskantoren. "De tendens in de verzekeringsbranche om, zich alleen maar te richten op online verkoop van verzekeringen, zal zich snel tegen de branche keren. We zullen zien dat, net als in de reisbranche, steeds meer mensen voorzien willen worden van een persoonlijke benadering en duidelijke uitleg. Online-verkoop van verzekeringen hoort een middel te zijn en niet doel op zich. Het aantal online-aanbieders zal de komende maanden en jaren zo sterk stijgen dat kopers door de bomen het bos niet meer zien. Alleen advieskantoren met grondige opgeleide adviseurs en persoonlijke aandacht voor de klant, zullen in dat gevecht overeind blijven."
Doorneweerd kan het weten. Hij heeft inmiddels een flink aantal succesvolle websites op zijn naam staan. Maar juist in deze nieuwe Corporate Weblog ziet hij bij uitstek een middel om zijn relaties sneller en boeiender te informeren.
http://www.doorneweerd.nl