Gemeente Venlo


Venlo introduceert bedrijvenloket

22-11-2007

Venlo praat voortaan met bedrijven via één centraal loket. Het is een van de maatregelen in het kader van de door het stadsbestuur nagestreefde deregulering en vermindering van de bureaucratie.

We streven er al langer naar dat bedrijven zo veel mogelijk één aanspreekpunt hebben, nu richten we ook onze organisatie zo in dat de dienstverlening aan bedrijven beter en sneller is en de kosten voor de gemeente lager, zegt wethouder Mark Verheijen (Financiën & Economie). Concreet betekent dat de instelling van een speciale telefoonlijn (077-3599666) en een emailadres (bedrijvenloket@venlo.nl). Bedrijven worden te woord gestaan door een team van getrainde medewerkers. Vragen worden geregistreerd in een speciaal ontwikkelde database die het mogelijk maakt de afhandeling te blijven volgen. Verheijen: Zo voorkomen we dat bedrijven van het kastje naar de muur worden gestuurd, of dat hun vragen intern heen en weer worden geschoven zonder dat iemand zich verantwoordelijk voelt voor de afhandeling.
Het zijn volgens wethouder Verheijen vaak niet eens de regels zelf waaraan bedrijven zich ergeren, maar lange en ondoorzichtige procedures. Bedrijven vinden het belangrijkste dat ze vlot een adequate reactie van de gemeente krijgen, zelfs als die negatief is. Dan weten bedrijven waar ze aan toe zijn.

EINDE PERSBERICHT

Meer informatie:

Rik van Druten
Adviseur bestuurlijke communicatie
tel. 077-359 6225
mobiel 06-14412746