Gemeente Venlo
Venlo introduceert bedrijvenloket
22-11-2007
Venlo praat voortaan met bedrijven via één centraal loket. Het is een
van de maatregelen in het kader van de door het stadsbestuur
nagestreefde deregulering en vermindering van de bureaucratie.
We streven er al langer naar dat bedrijven zo veel mogelijk één
aanspreekpunt hebben, nu richten we ook onze organisatie zo in dat de
dienstverlening aan bedrijven beter en sneller is en de kosten voor de
gemeente lager, zegt wethouder Mark Verheijen (Financiën & Economie).
Concreet betekent dat de instelling van een speciale telefoonlijn
(077-3599666) en een emailadres (bedrijvenloket@venlo.nl). Bedrijven
worden te woord gestaan door een team van getrainde medewerkers.
Vragen worden geregistreerd in een speciaal ontwikkelde database die
het mogelijk maakt de afhandeling te blijven volgen.
Verheijen: Zo voorkomen we dat bedrijven van het kastje naar de muur
worden gestuurd, of dat hun vragen intern heen en weer worden
geschoven zonder dat iemand zich verantwoordelijk voelt voor de
afhandeling.
Het zijn volgens wethouder Verheijen vaak niet eens de regels zelf
waaraan bedrijven zich ergeren, maar lange en ondoorzichtige
procedures. Bedrijven vinden het belangrijkste dat ze vlot een
adequate reactie van de gemeente krijgen, zelfs als die negatief is.
Dan weten bedrijven waar ze aan toe zijn.
EINDE PERSBERICHT
Meer informatie:
Rik van Druten
Adviseur bestuurlijke communicatie
tel. 077-359 6225
mobiel 06-14412746