Ingezonden persbericht


Kanshebbers dingen mee naar prestigieuze prijs

Genomineerden voor Media & Entertainment Innovation Awards 2007 bekend

Amsterdam, 22 november 2007 - Accenture en Media Facts presenteren vandaag de genomineerden voor de Media & Entertainment Innovation Awards 2007. Er zijn vijf concepten genomineerd voor 'het beste innovatieve concept' en vier bedrijven voor 'het meest innovatieve bedrijf'. Op 29 november worden de uiteindelijke winnaars bekend gemaakt en de awards uitgereikt in het nieuwe hoofdkantoor van Accenture in Amsterdam tussen 15.00 en 18.00 uur.

Volgens Accenture en Media Facts is innovatie de sleutel tot succes van de best presterende bedrijven. Om inzicht te geven in wat er speelt op de Nederlandse Media & Entertainment markt reikt Accenture in samenwerking met Media Facts de Media & Entertainment Innovation Awards uit. Uit meer dan 100 inschrijvingen heeft de jury de volgende 5 concepten en 4 bedrijven geselecteerd.

De vijf genomineerde concepten zijn:

* RAI Live! - Digitaal, interactief narrowcasting medium van RAI
* Rembrandt, all his paintings - Reproductietentoonstelling van al het werk van Rembrandt
* Sellaband - Portal waarop fans investeren in startende bands
* SYNC.nl - Online tijdschrift over wetenschap, ondernemen en technologie
* Tour de France webportal - Tour de France portal met live streams en live-updated flash animaties

De vier genomineerde bedrijven zijn:

* Delta Solutions - multimedia bedrijf, gespecialiseerd in ontwikkeling van IT-technologie op het gebied van audio en video
* Hyves - Nederland's grootste online vrienden netwerk, met 2,5 miljoen leden en meer dan 300 miljoen pageviews per maand
* KRO - Nederlandse katholieke publieke omroeporganisatie
* VPRO Digitaal - website van de publieke omroepvereniging VPRO

Barend van Doorn, partner binnen Accenture Nederland en verantwoordelijk voor de Media & Entertainment sector in de Benelux: "Op de Media & Entertainment markt zijn er vele snelle veranderingen waarneembaar. In een rap tempo volgen ideeën elkaar op, soms zeer succesvol, soms snel weer van de markt verdwenen. Interactiviteit wordt steeds 'crossmedialer' en dat was goed te zijn onder het grote aantal inschrijvingen waarbij voornamelijk online initiatieven goed vertegenwoordigd waren. Met deze twee awards willen wij de beste prestaties op het gebied van innovatie in de Media & Entertainment sector de erkenning geven die zij verdienen."

Publieksprijs

Naast de twee winaars die door de jury worden gekozen, wordt op 29 november ook een publieksprijs uitgereikt aan 'het beste innovatieve concept'. Via www.innovation-awards.nl kunt u stemmen welk concept volgens u de publieksprijs moet ontvangen.

**