Eerste digitale producten van de gemeente beschikbaar
Resultaten uit de voortgangsrapportage van het programma
dienstverlening gewoon doen
De Gemeente Breda heeft haar eerste producten digitaal beschikbaar,
waardoor het nu mogelijk is om via internet bijvoorbeeld een
parkeervergunning aan te vragen. Verantwoordelijk wethouder Willems:
`voor deze producten zijn Bredanaars niet meer afhankelijk van de
openingsuren van het stadskantoor. wij brengen hiermee de
dienstverlening bij iedereen thuis. Dat maakt het voor inwoners
makkelijker en sneller om zaken bij de gemeente te regelen.
' Via het e-loket op www.breda.nl biedt de gemeente op dit moment
twaalf nieuwe producten en diensten aan. Voor het einde van het jaar
hoopt Breda er nog tien op te leveren. Bredanaars kunnen dan op het
e-loket terecht voor het aanvragen van een parkeervergunning, melding
buitenruimte, melding van storingen bij sportaccommodaties of voor het
maken van een afspraak om bijvoorbeeld een rijbewijs of paspoort aan
te vragen. De gemeente werkt ook aan een sms-service die mensen
herinnert aan de gemaakte afspraak.
Wethouder Willems: `We hebben dit jaar hard gewerkt aan het verbeteren
van onze dienstverlening. Op sommige punten verliep dat heel
voorspoedig, terwijl het op andere punten niet zo snel ging als ik had
gehoopt. Ik hoop dat we dit jaar een eerste goede vooruitgang boeken
met onze dienstverlening en we gaan daar ook volgend jaar nog mee
verder."
Het programma dienstverlening `Gewoon doen' is vorig jaar door het
Bredase college van burgemeester en wethouders in het leven geroepen.
Doel van het programma is het verbeteren van de dienstverlening.
Breda, 22 november 2007
Gemeente Breda