Persbericht

Amsterdam, 22 november 2007

Stralende toekomst voor Swarovski met Orange Business Services

Orange Business Services voorziet Swarovski van een transparante en geïntegreerde netwerkoplossing

Orange Business Services heeft een driejarig miljoenencontract getekend met Swarovski, wereldleider op het gebied van nauwkeurig gesneden kristal. De overeenkomst houdt in dat Orange Business Services Swarovski gaat voorzien van een Wide Area Network (WAN)-oplossing.

De overeenkomst verbindt meer dan 6.000 gebruikers van Swarovski's productie- en verkoopkantoren wereldwijd en zorgt voor kostenbesparingen, een hogere bandbreedte en flexibiliteit in de communicatie-infrastructuur.

"We waren op zoek naar een toekomstgerichte oplossing van een enkele provider die ervoor zorgt dat we al onze businessprocessen end-to-end in kaart brengen," zegt Helmut Krimbacher, CIO van Swarovski. "We beschikken nu over een transparant en geïntegreerd netwerk dat gemakkelijk te managen is. Onze toekomstplannen bestaan uit het verbinden van al onze wereldwijde locaties, het implementeren van oplossingen voor kleinere kantoren en het verzorgen van een beveiligde netwerktoegang voor onze mobiele medewerkers. Verder zijn we van plan om onze verouderde voice traffic te migreren naar het nieuwe IP VPN om zo onze communicatie te vereenvoudigen en kosten te besparen. De samenwerking met Orange Business Services betekent dat we al deze doelen kunnen bereiken op een transparante manier."

De voordelen van het gebruik van de oplossingen van Orange Business Services zijn kristalhelder voor Swarovski:

Eén betrouwbare provider: Consistente ondersteunende diensten van één betrouwbare provider vereenvoudigen de internationale communicatie en minimaliseren managementproblemen en kosten. Swarovski bereikt een goed service-niveau op elke locatie met een enkele facturering voor alle geboden diensten op alle locaties.

Toekomstvaste technologie en infrastructuur: Orange Business Services biedt oplossingen die klaar zijn voor de toekomst. Zij komen ook met ideeën voor innovatieve zakelijke kansen die nog niet zijn bedacht. Op dit moment is Swarovski's lange-termijn doelstelling om voice-diensten te gebruiken en om hun mobiele medewerkers te verbinden met het netwerk, maar de mogelijkheden voor de toekomst zijn eindeloos.

Convergentie: De convergentie van communicatie en IT-systemen voorziet bedrijven erin de effectiviteit van hun IP-applicaties te maximaliseren. Het helpt ook om nieuwe businessmodellen te creëren, met het gebruik van kritische applicaties. Swarovski wil toewerken naar meer efficiency door het migreren van voice-traffic voor zijn IP VPN.

Flexibiliteit en kostenefficiëntie: Dankzij de plug-and-play functionaliteit van IP VPN, kunnen nieuwe locaties gemakkelijk worden geïntegreerd. Swarovski is van plan om in de toekomst alle winkels wereldwijd aan elkaar te verbinden. De vereenvoudigde netwerkinfrastructuur verschaft daarnaast aanzienlijke besparingen die Swarovski de mogelijkheid geeft om hun communicatiebudget te optimaliseren.

Over Swarovski
112 jaar geleden, in 1895, verhuisde Daniel Swarovski, een Boheemse uitvinder en visionair, naar het dorp Wattens in het Oostenrijkse Tirol met zijn nieuw uitgevonden machine voor het snijden en oppoetsen van kristallen stenen. Vanuit deze situatie, die gold als revolutie in de modebranche, groeide Swarovski uit tot de grootste producent van precisie-gesneden kristal voor mode, juwelen en meer recent verlichting, architectuur en interieurs. Vandaag de dag wordt het familiebedrijf, dat nog steeds gevestigd is in Wattens, gerund door de vierde en vijfde generatie familieleden. Het bedrijf heeft een wereldwijd bereik, telt 20.000 werknemers, is het gevestigd in meer dan 120 landen en behaalde een omzet van 2,37 miljard euro in 2006. Swarovski bestaat uit twee grote divisies, één die losse kristallen produceert en verkoopt voor de industrie en een die design eindproducten creëert. Swarovski's kristallen componenten, die bekend zijn onder de namen CRYSTALLIZED(TM) - Swarovski Elements voor mode en STRASS® Swarovski® Crystal voor architectuur en verlichting, zijn een essentieel ingrediënt geworden voor internationaal design. Swarovski's creativiteit ligt in het hart van de organisatie. De eigen merklijn van accessoires, juwelen en interieurdecoraties wordt verkocht in meer dan 1150 Swarovski-winkels in alle vooraanstaande modesteden, terwijl de exclusieve Daniel Swarovski accessoires-collectie de couture handtekening van het bedrijf is geworden. De Swarovski Crystal Society heeft 400.000 leden wereldwijd, veelal verzamelaars van de beroemde kristallen beeldjes. Crystal Worlds, het multimedia kristalmuseum in Wattens heeft meer dan 7 miljoen bezoekers verwelkomd sinds de opening in 1995. Dit geldt als de verzilvering van Swarovski's universum van innovatie en inspiratie en bekroning van kristal als het ultieme creatieve materiaal. De Swarovski-organisatie beschikt ook over vier industriële merken: Tyrolit®, voor het vervaardigen van maalwerktuigen, Swareflex voor veilige weg-reflectoren, Optik voor het produceren van nauwkeurige optische instrumenten en Signity, Swarovski's merk voor authentieke en gecreëerde edelstenen.

Illuminating Fashion and Culture, Home and Leisure, www.swarovski.com

Over Orange
Orange is het belangrijkste merk van France Telecom, één van 's werelds leidende telecom operators. France Telecom bedient meer dan 163 miljoen klanten op vijf continenten (in 220 landen), waarvan tweederde Orange klant is. De groep had een geconsolideerde omzet van 51,7 miljard euro in 2006 (25,9 miljard euro voor het eerste semester van 2007).

Het in juni 2005 geïntroduceerde NExT programma (New Experience in Telecommunications) stelt de France Telecom Group in staat om haar transformatie tot een geïntegreerde operator voort te zetten en de referentie te worden voor nieuwe telecommunicatiediensten. In 2006 werd Orange het enige merk voor internet, televisie en mobiele diensten van de France Telecom Group in het merendeel van de landen waar het bedrijf opereert. Orange Business Services werd de banner voor wereldwijde zakelijke diensten. France Telecom is in Europa de derde mobiele operator en de nummer één aanbieder van breedband internetdiensten. Wereldwijd is het bedrijf één van de marktleiders op het gebied van telecommunicatiediensten voor multinationals. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs en de New York Stock Exchange.