Mexon Technology kondigt de lancering en PinkVerify"-certificering aan van de nieuwste versie van iET ITSM 4.1
Leusden 20 november 2007 Mexon Technology, toonaangevend leverancier van IT Service Management, Asset Management en Process Management oplossingen, kondigde vandaag de lancering aan van iET ITSM 4.1. Pink Elephant, wereldleider op het gebied van ITIL-training en consulting, heeft bevestigd dat iET ITSM 4.1 voldoet aan de functiecriteria voor minstens zeven ITIL-processen en dat het voor al deze processen de PinkVerify-status heeft ontvangen.
iET Solutions had de PinkVerify-certificering al ontvangen voor ITSM versie 4.0 en voldeed aan onze strenge criteria voor incident-, probleem-, wijzigings-, configuratie-, uitgave- en Service Level beheer," vertelde David Ratcliffe, president van Pink Elephant. "We kunnen nu bevestigen dat de nieuwste tool versie 4.1 compatibel is met het Availability Management proces van ITIL."
Availability Management
Met behulp van Availability Management wordt gegarandeerd dat IT tegemoet kan komen aan de prestatieniveaus die vast zijn gesteld binnen service level agreements. Bij Availability Management worden de daadwerkelijke beschikbaarheidniveaus gemeten en worden stappen ondernomen om deze te verbeteren wanneer ze niet binnen een acceptabel bereik vallen. Als het niveau van de dienstverlening onder de overeengekomen drempel komt, worden automatisch waarschuwingen verzonden naar de juiste contactpersonen.
ITIL V3-klaar
De nieuwe uitgaven zijn "klaar voor ITIL 3" en zijn voorzien van elementen voor serviceontwerp en levensduurbeheer waarmee gebruikers de levensduur van hun serviceportefeuille kunnen beheren met wijzigingen en releases, en de status van de service kunnen beheren. Bovendien is voortdurende serviceverbetering beschikbaar waardoor processen via een dashboardinterface kunnen worden gevolgd met iET Process Analyzer.
Gericht op naleving
Het Sarbanes-Oxley-vriendelijke verandermanagement biedt aanmelding op verificatiepunten en grondige audit trails. iET CMDB Intelligence, een standaardinterface die bedrijfsprocessen biedt voor het overeenstemmen van verschillen tussen de CMDB en de live-infrastructuur en het vullen van de CMDB, bevat een agentless discovery tool om het gebruik van hardware- en softwarelicenties te volgen en te beheren.
Een van de hoogtepunten van de nieuwe uitgave is een verbeterde self-service optie waarmee klanten gemakkelijk incidenten en wijzigingsverzoeken kunnen vastleggen waardoor de helpdesk minder belast wordt met telefonische hulpvragen. Een nieuwe functie, de "wijzigingskalender", zorgt voor de naadloze uitvoering van wijzigingen "De nieuwste versie van iET ITSM is goed gebleken voor het behalen van een positie in het Magic Quadrant 2007 van Gartner voor de IT-servicedesk. Met deze nieuwe uitgave komen we in een nog sterkere concurrentiepositie te staan," aldus Michael Scheib, president en CEO van iET Solutions, LLC.
Mexon Technology
Mexon Technology winnaar van de Top Tools Innovation Award - is leidinggevend leverancier en integrator van IT Service Management, Asset Management & Proces Management oplossingen in de Benelux en Frankrijk. De dienstverlening omvat onder meer Service Management, Process Performance Management en Asset Intelligence. Mexon vertegenwoordigt iET Solutions als distributeur in de Benelux en Frankrijk. Mexon Technology streeft altijd naar het aangaan en onderhouden van partnerschappen met nieuwe en bestaande klanten op basis van betrokkenheid, betrouwbaarheid en deskundigheid. Inherent hieraan wordt het producten- en dienstenportfolio continu aangepast aan de laatste ontwikkelingen. Veel van de momenteel succesvolste ondernemingen kiezen oplossingen van Mexon Technology om hun kosten te verlagen en hun klanttevredenheid te verhogen. Mexon Technology is onderdeel van de Aexis Group. Ga voor meer informatie naar www.mexontechnology.com.
Pink Elephant
Pink Elephant is wereldleider op het gebied van best practices in IT-beheer en biedt conferenties, training en consultingdiensten aan overheids- en privé-ondernemingen over de gehele wereld. Het bedrijf is gespecialiseerd in het verbeteren van de kwaliteit van IT-diensten door de toepassing van erkende frameworks, waaronder de IT Infrastructure Library (ITIL). Pink Elephant is al vanaf het begin in 1987 betrokken bij het ITIL-project en werd als internationaal expert geselecteerd om deel te nemen aan het ITIL V3-project, als auteur van het boek Continual Service Improvement van V3 en door vertegenwoordiging in het internationale examencomité. Ga voor meer informatie naar
Informatie
Dit persbericht kan tevens worden gedownload van
Harry J.G. Lieferink
Managing Director
t +31 (0)33 432 1700
f +31 (0)33 432 1521
e marketing@mexontechnology.com
i www.mexontechnology.com