Gemeente Echt-Susteren
vragen
Raadsinformatiebijeenkomst op 21 november
Op woensdag 21 november om 19.00 uur vindt in de raadzaal van het
gemeentehuis te Echt een openbare raadsinformatiebijeenkomst plaats.
De raad en de commissie Maatschappelijke Voorzieningen van de gemeente
Echt-Susteren komen dan bij elkaar om een viertal onderwerpen te
bespreken.
De raad en de commissie hebben het afgelopen jaar diverse keren
gesproken over de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). In januari
2007 trad deze wet in werking en is de gemeente o.a. verantwoordelijk
voor het regelen van hulp in de huishouding, verstrekking van
rolstoelen, vervoersvoorzieningen en woningaanpassingen. De raad en de
commissie krijgen op 21 november informatie over de uitvoering van
deze wet tijdens het jaar 2007. Hoe is dat gegaan in Echt-Susteren,
zijn er problemen en hoe lossen we die op?
De raad moet nog een beleidsplan Wet maatschappelijke ondersteuning
vaststellen. Daarin staat hoe de gemeente met de diverse taakvelden
van de Wmo in de toekomst om wil gaan. Het gaat dan om bijvoorbeeld
leefbaarheid en sociale samenhang, jeugd, mantelzorg en vrijwilligers
en verslavingsbeleid. Het college heeft naar aanleiding van de
raadsinformatiebijeenkomst in augustus en enkele bijeenkomsten in de
kernen een concept-beleidsplan opgesteld. De raad en de commissie
kunnen op 21 november hun mening geven over dit plan. De raad stelt
het beleidsplan op 20 december vast.
De raad en de commissie worden tijdens deze bijeenkomst ook
geïnformeerd over de wijzigingen in de Wet sociale werkvoorziening en
welke gevolgen deze wijzigingen hebben voor de gemeente en over de
stand van zaken betreffende het plan van aanpak voor de verbetering
van de uitvoering van de Wvg.
Agenda:
1. Opening/mededelingen
2. Wetswijziging wsw en verordening wachtlijstbeheer
3. Stand van zaken uitvoering plan van aanpak WVG
4. Evaluatie Wmo 2007
5. Wmo-beleidsplan
6. Sluiting
Deze vergadering is openbaar, begint om 19.00 uur en vindt plaats in
de raadzaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt. Alle
stukken liggen voor ieder ter inzage op het gemeentehuis tijdens
openingstijden. Voor informatie over de agendastukken kunt u contact
opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes,
telefoon: 0475 - 478 478.