20 november 2007
Tribal IM presenteert ADChieve voor geautomatiseerd zoektermenbeheer
~ Applicatie verbindt Google AdWords met productdatabase ~
Tribal Internet Marketing presenteert ADChieve, een applicatie om zoektermenbeheer binnen Google AdWords te automatiseren en te koppelen aan het actuele productaanbod van de adverteerder. Met ADChieve kunnen grote aantallen producten worden overgezet naar AdWords. Deze koppeling tussen de productdatabase en de online advertentiecampagne levert de adverteerder aanzienlijke voordelen op. Adverteren op specifieke producten kan het rendement van AdWords-campagnes sterk verbeteren.
Met ADChieve is het mogelijk om aan één product uit het assortiment meerdere zoektermen te koppelen. Extra zoektermen en varianten bij producten kunnen geautomatiseerd en handmatig aangemaakt worden. Het programma houdt automatisch bij welke producten nieuw zijn in het assortiment en welke producten vervallen of niet meer op voorraad zijn. ADChieve verwijdert vervallen producten - en alle daaraan gerelateerde zoektermen - uit de campagne. Ook nieuwe producten in het assortiment worden gesignaleerd. Voor nieuwe producten kunnen dan variaties in zoektermen aangemaakt worden.
Voordelen van ADChieve:
* Met de meest succesvolle zoektermen voor een groot aantal specifieke producten adverteren
* Eenvoudig zoektermvarianten aanmaken bij producten
* Campagnes blijven actueel doordat ADChieve AdWords-campagnes synchroniseert met het actuele productaanbod
* Elke zoekterm krijgt een eigen URL (deeplink). Bezoekers krijgen exact de zoekresultaten die ze willen, dus de kans op aankoop is groter
* Lagere campagnekosten. Specifieke zoektermen zijn goedkoper in te kopen en ADChieve kan slecht presterende zoektermen eenvoudig uitfilteren
* Minder werk voor campagne managers. Het handmatig invoeren en periodiek vernieuwen van campagnes met daarin specifieke producten is zéér bewerkelijk.
ADChieve is een product van Tribal Internet Marketing en wordt al ingezet voor de campagnes van Wehkamp, diverse andere retailers en verschillende aanbieders in de reisbranche. ADChieve is een ideaal hulpmiddel voor internetaanbieders met een Google AdWords-campagne en met een groot en wisselend productaanbod. Tribal Internet Marketing verzorgt het beheer van ADChieve voor klanten en neemt zo het campagnewerk voor adverteerders geheel uit handen.
Rick Nijhuis is Manager Internet Marketing bij Wehkamp. Voordat we met ADChieve werkten hadden we het probleem dat we een campagne wel konden inrichten, maar dat diezelfde campagne na enkele maanden al weer totaal verouderd was. Veel producten die inmiddels uit ons assortiment waren verdwenen, stonden nog wel in de campagne , aldus Nijhuis. Dat betekende niet alleen onnodige klikkosten, maar we liepen bovendien omzet mis omdat nieuwe producten niet steeds in onze Google AdWords campagne werden opgenomen. Mede dankzij de invoering van ADChieve is het rendement van onze totale Google AdWords campagne met vele tientallen procenten gestegen.
Ga voor meer informatie over ADChieve van Tribal Internet Marketing naar www.adchieve.com
(427 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Tribal Internet Marketing staat voor optimale zichtbaarheid op het internet op basis van maatwerk. Het full-service internetmarketing bureau heeft vestigingen in Nederland, Duitsland en China. Het bedrijf zorgt ervoor dat zijn opdrachtgevers optimaal vindbaar worden én blijven in Google, Yahoo en MSN. Met zijn jarenlange ervaring en expertise bedient Tribal een breed scala aan nationale en internationale gerenommeerde organisaties zoals Océ, Philips, Wehkamp en CheapTickets. Het bureau zoekt voor zijn klanten steeds de beste en de nieuwste mogelijkheden om internet marketing optimaal te benutten.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met René van den Nieuwenhof bij LEWIS Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: renevdn@lewispr.com Website:
LEWIS Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com