Ingezonden persbericht


Persbericht

Jeugd wil laptop van de Sint


- top 5 sinterklaascadeaus voor jongeren-

Amsterdam, 19 november 2007 - Jongeren hoeven niet lang te denken over wat de Sint hen dit jaar moet schenken. Een laptop staat bovenaan het verlanglijstje van jongeren. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim 500 jongeren op de jongerensite Kaboem.nl.

De Sint moet dit jaar aardig wat poen op zak hebben om de jongeren tevreden te stellen. Met een nieuw cd'tje of een mooi boek redt de beste man het helaas niet meer. Jongeren willen een PSP, een nieuw mobieltje of als het even kan een bon voor kleding of accessoires, want stel dat de Sint geen smaak heeft. Nu maar hopen dat de goedheiligman dit jaar salarisverhoging heeft gehad...

Top 5 verlanglijst voor meiden 12-18 jaar

1. Bon voor kleding, schoenen, accessoires (72%)
2. Laptop (54%)

3. Nieuw mobieltje (46%)

4. Weekendje weg (45%)

5. iPod (42%)

Top 5 verlanglijst voor jongens 12-18 jaar

1. Laptop (48%)

2. Nieuw mobieltje (44%)

3. Playstation 3 / iPod (43%)

4. PSP (39%)

5. Xbox 360 (32%)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kaboem
Kaboem.nl is een populaire community voor middelbare scholieren (12-18 jaar). De site biedt jongeren dagelijks online entertainment, gebracht door redacteuren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar. Daarnaast vind je op Kaboem een zeer uitgebreid forum waar dagelijks duizenden jongeren met elkaar in discussie gaan.

Over newrulez
newrulez B.V., the youth interaction company, is een dochter van ilse media groep B.V. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl, Girlscene, Fiëstascene), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, Extrafris.nl en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl en de jeugdtitels van Sanoma Uitgevers (Bobo, ZoZitDat, Tina en Donald Duck).

Kijk voor meer informatie over de newrulez: www.newrulez.nl

Over ilse media groep

ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.

ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl



Ingezonden persbericht