Generali

Generali blíjft verrassen

Generali speelt op ludieke wijze in op de ontwikkelingen bij Zwitserleven. Direct nadat de overnameplannen rond Zwitserleven formeel zijn, verschijnt de Generali Defender voor het kantoor van Zwitserleven met de tekst: `Toe aan een ander gevoel? Kijk op www.generali.nl. Hiermee beoogt Generali medewerkers van Zwitserleven aan te sporen hun carrière een nieuwe boost te geven.

Sterke groei
Generali timmert hard aan de weg. Het bedrijf groeit sterk als dé specialist op het gebied van pensioen- en inkomensverzekeringen die niet belooft, maar verzekert. Om deze trend te kunnen voortzetten zijn professionals nodig. Professionals die oplossingsgericht en verrassend te werk gaan en waarbij de persoonlijke benadering altijd voorop staat. Dit is nogal een eisenpakket waar potentiële werknemers aan moeten voldoen. Daarom vindt Generali het juist belangrijk dat het bedrijf zelf ook op die wijze naar buiten treedt. Getuige deze actie.

Op zoek naar medewerkers
"Met deze actie benaderen wij potentiële werknemers op een niet alledaagse manier", aldus Joop Vriesema, directeur HRM van Generali. "We hebben dit ook zo gedaan de dag na de formele overname van ABN AMRO. We stonden daar al voor de deur nog voordat diezelfde dag de opvolger van de heer Groenink zijn auto naast onze Defender parkeerde. (En ruím voordat AllFinance die daar haar actie begon om mensen opnieuw te gaan bemiddelen). De reacties op onze verrassingsactie waren positief. In deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt dien je je namelijk écht te onderscheiden van de rest. Moet je laten zien wat je als werkgever te bieden hebt. Want uiteindelijk willen we natuurlijk allemaal die goede mensen binnenhalen die met ons meebouwen aan het succes van ons bedrijf. En die vind je natuurlijk niet zomaar, hier moet je wel wat voor doen. Dus hebben we besloten de mensen zelf op te zoeken. Dan ben je actueel, hanteer je een persoonlijke benadering én verras je je omgeving. En daar is het ons om te doen."

De Generali Defender voor het kantoor van Zwitserleven, direct na het bekend worden van de overname door SNS Reaal

Publicatiedatum: 19-11-2007

© Generali verzekeringsgroep 2007