Gemeente scoort steeds beter bij inwoners
Lelystedelingen zijn steeds beter te spreken over het contact met haar
gemeente. Dit blijkt uit de resultaten van het onderzoek Digitaal
Stadhuis en Dienstverlening 2007.
Snelheid en vakkundigheid
Burgers zijn meer tevreden over de snelheid waarmee ze worden
geholpen, over de deskundigheid en vriendelijkheid van ambtenaren en
over de manier waarop hun aanvraag wordt afgehandeld. Vooral de
vakkundigheid van ambtenaren wordt geprezen.
Website
Aan de dienstverlening via de website van de gemeente (digitaal
stadhuis) moet nog wel worden gewerkt. Bijna eenderde van de bezoekers
die naar informatie zocht, kon die pas na lang zoeken of zelfs
helemaal niet vinden.
Doel onderzoek
Aan het onderzoek deden zon 1.350 leden van het LelyStadsPanel mee.
Het onderzoek had als doel de mening van de bewoners te horen over hoe
ze worden behandeld door de gemeente en op welke manier zij er terecht
kunnen voor allerlei producten en diensten. Verder is met het
onderzoek in kaart gebracht wat burgers van de gemeentelijke
internetsite verlangen.
Uitkomsten onderzoek
* Eerste resultaten onderzoek
---
Gemeente Lelystad