Gemeente Lelystad

Gemeente scoort steeds beter bij inwoners

Lelystedelingen zijn steeds beter te spreken over het contact met haar gemeente. Dit blijkt uit de resultaten van het onderzoek Digitaal Stadhuis en Dienstverlening 2007.

Snelheid en vakkundigheid

Burgers zijn meer tevreden over de snelheid waarmee ze worden geholpen, over de deskundigheid en vriendelijkheid van ambtenaren en over de manier waarop hun aanvraag wordt afgehandeld. Vooral de vakkundigheid van ambtenaren wordt geprezen.

Website

Aan de dienstverlening via de website van de gemeente (digitaal stadhuis) moet nog wel worden gewerkt. Bijna eenderde van de bezoekers die naar informatie zocht, kon die pas na lang zoeken of zelfs helemaal niet vinden.

Doel onderzoek

Aan het onderzoek deden zon 1.350 leden van het LelyStadsPanel mee. Het onderzoek had als doel de mening van de bewoners te horen over hoe ze worden behandeld door de gemeente en op welke manier zij er terecht kunnen voor allerlei producten en diensten. Verder is met het onderzoek in kaart gebracht wat burgers van de gemeentelijke internetsite verlangen.

Uitkomsten onderzoek


* Eerste resultaten onderzoek

---