Hoge klasseringen voor Volkswagen medewerkers bij Service World Cup
(11/16/2007)
Dat bij Volkswagen dealers hooggekwalificeerde professionals werken,
weten Volkswagen rijders allang. Dat minstens twee van die
professionals tot de absolute wereldtop behoren, is afgelopen weekend
aangetoond in de Volkswagen Service World Cup.
Technisch expert Nick Vaessen van AutoArena uit Venlo en
serviceadviseur Ton de Haas van Auto Ames uit Gorinchem hebben
respectievelijk de derde en vierde plaats behaald bij dit evenement.
De Service World Cup werd van 8 tot en met 11 november gehouden in het
Duitse Wolfsburg.
De Volkswagen Service World Cup is een wedstrijd waarbij de beste
Volkswagen technici en Volkswagen serviceadviseurs van de wereld met
elkaar de strijd aangaan. Nick Vaessen en Ton de Haas moesten het
opnemen tegen Volkswagen medewerkers uit 46 landen. Alle continenten
waren vertegenwoordigd in Wolfsburg.
Verdeeld over twee dagen moesten de deelnemers in totaal acht
opdrachten uitvoeren. Deze moesten elk binnen een halfuur uitgevoerd
worden. De serviceadviseurs werden onder meer getest op het maken van
een werkplaatsplanning, het maken van kostencalculaties voor de klant,
hun productkennis, hun communicatieve vaardigheden en hun commerciële
vaardigheden.
Opdrachten
De technisch experts kregen eveneens een aantal pittige
praktijkopdrachten voorgeschoteld. Zij moesten onder meer een
DSG-versnellingsbak repareren, een elektrische installatie aansluiten
en een aantal complexe storingen oplossen bij verschillende Volkswagen
modellen.
AutoRai