AutoRai

Opel hoofdsponsor Night of the Proms 2007

(8/22/2007)
Op maandag 20 augustus werd in Rotterdam het contract ondertekend waarmee Opel in Nederland het hoofdsponsorschap verwierf van de Night of the Proms, Europa's grootste indoor muziekevenement. De samenwerking tussen organisator PSE Holland en Opel vloeit mede voort uit het al jarenlange succesvolle partnership tussen Opel en Night of the Proms in België, waardoor het populaire automerk een Benelux-brede samenwerking beklinkt.

De 18e editie van de Night of the Proms vindt plaats in Ahoy Rotterdam van 15 tot en met 25 november 2007. Niemand minder dan Donna Summer, Macy Gray, Di-rect, Orchestral Manouvres in the Dark, Roby Lakatos en John Miles treden op onder begeleiding van het orkest Il Novecento onder leiding van Robert Groslot en het koor Fine Fleur.

Voor Opel is het hoofdsponsorschap van Night of the Proms een voor de hand liggende keuze. âHet evenement staat al jarenlang op eenzame hoogte door de unieke formule, die een zeer brede doelgroep - van jong tot oud - aanspreekt. Dit sluit uitstekend aan bij Opel, een merk dat qua doelgroep veel overeenkomsten vertoont en door het brede gamma aan modellen voor elk wat wils biedt; van flexibele gezinsauto's en luxe zakelijke modellen tot en met sportieve modellen en cabrio's, zoals de roadster Opel GT. Vergelijk het maar met de gevarieerde line-up van de Night of the Promsâ, aldus Stephan Hinneman, marketing manager voor Opel in Nederland.

âNaast het feit dat het evenement qua uitstraling en doelgroepen goed past bij het merk Opel - Benelux-partner Opel Belgium sponsort de Proms al jaren - biedt dit muziekspektakel een uniek platform voor relatiemarketing. Wij zullen ons met een aansprekend relatieprogramma specifiek concentreren op onze fleet- en leaserelaties en we zullen uiteraard ons dealernetwerk laten profiteren van de goede hospitalitymogelijkheden. Uiteraard zal ook de - wellicht nietsvermoedende - Opel-rijder op een verrassende manier in contact komen met zijn of haar merk tijdens het evenement. Niet door overdadige naamplakkerij, maar door subtiele en relevante activiteiten en mogelijkheden, zoals een speciale parking voor alle Opel-rijders.â