SIMCITY SOCIETIES VANDAAG IN DE WINKEL
PC-GAMERS SCHEPPEN HUN EIGEN CULTUUR
SCHIPHOL-RIJK, 15 november 2007 Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) heeft vandaag SimCity Societies(TM), de nieuwste editie van de populaire pc-gameserie SimCity(TM), verzonden naar de winkels in Europa, Noord-Amerika, Azië en Australië. Daarnaast komt er ook een versie van de game beschikbaar voor mobiele platforms.
In SimCity Societies bouwen spelers niet alleen hun droomstad, maar creëren ze ook hun eigen cultuur, sociaal gedrag en leefmilieu. Zo kunnen er artistieke steden worden gebouwd, autoritaire dictaturen, spirituele communes en nog veel meer. Met deze toegankelijke, innovatieve en veelzijdige stedenbouwmogelijkheden verwezenlijken spelers hun stoutste dromen - of hun grootste nachtmerries.
"We zijn verheugd met deze nieuwe innovatieve versie van SimCity, waarin de nadruk ligt op ontspannen gameplay en creativiteit", zegt Rod Humble, Studio Head van The Sims Label. "Spelers kunnen een stad naar wens maken met een verscheidenheid aan gebouwen, culturen, leefmilieus en sociaal gedrag. De uitgebreide keuzemogelijkheden maken SimCity Societies tot de flexibelste stedenbouwgame ooit!"
De mogelijkheden zijn bijna eindeloos, met meer dan 500 gebouwen en decoratieve objecten om uit te kiezen en te combineren. Een revolutionaire benadering stelt gamers in staat om moeiteloos gebouwen te combineren die een bepaalde maatschappelijke waarde produceren - een speciaal soort hulpbron - of hier juist van afhankelijk zijn. Hoe spelers omgaan met deze hulpbronnen, zoals productiviteit, welvaart, autoriteit, kennis, spiritualiteit en creativiteit, bepaalt de sociale sfeer van hun stad. Wordt het een gelukkige en creatieve stad, spiritueel en vol van kennis, of juist een sombere stad waar men gehoorzaam is en in angst leeft voor de autoriteiten? De speler heeft het lot van de stad in handen! Van futuristische metropolen en fantastische spooksteden tot gehoorzame Orwelliaanse stadstaten en vrome, contemplatieve communes, de speler bepaalt welke elementen worden gecombineerd en met elkaar verbonden.
SimCity Societies is later deze maand ook beschikbaar in een versie voor mobiele telefoons. Net als bij de pc-game bouwen spelers hiermee hun droomstad met een eigen cultuur en unieke sociale gedragingen en leefmilieus. SimCity Societies voor mobiele telefoons verwelkomt nieuwe spelers bij de SimCity-serie met een ontspannen gameplay die ideaal is voor de mobiele telefoon. Ook echte SimCity-fans zullen ontdekken dat de diepgang van de game en de complexiteit het mogelijk maakt om een zo efficiënt mogelijke stad te bouwen.
De SimCity-serie is een van de populairste pc-games aller tijden. Sinds de uitgave van de eerste versie van SimCity in 1989 zijn er wereldwijd meer dan 18 miljoen games in deze serie verkocht. Na het succes van het oorspronkelijke SimCity volgden SimCity 2000(TM) (1993), SimCity 3000(TM) (1999) en SimCity 4 (2003). SimCity Societies is een uitgave van Electronic Arts en is ontwikkeld door Tilted Mill Entertainment. De game is door PEGI geclassificeerd als 7+.
###
Over de SimCity(TM)-serie
De legendarische gameontwerper Will Wright was van jongs af aan gefascineerd door simulaties en in 1989 ontwikkelde hij bij Maxis samen met zijn team het originele SimCity. De game kreeg lovende kritieken en won tientallen prijzen. In binnen- en buitenland werden er miljoenen exemplaren van verkocht. SimCity 2000(TM) volgde in 1993. SimCity 3000(TM), dat in 1999 werd uitgebracht, werd de bestverkopende pc-game van dat jaar. Van SimCity 3000 en SimCity 3000 Unlimited, een uitgebreide versie die in 2000 werd uitgebracht, werden samen wereldwijd bijna 5 miljoen exemplaren verkocht. In 2003 bracht EA SimCity 4 Rush Hour en SimCity 4 Deluxe Edition uit.
Over Tilted Mill Entertainment
Tilted Mill Entertainment, Inc. (
Over Electronic Arts
Electronic Arts Inc. (EA) is de grootste ontwikkelaar en uitgever ter wereld op het gebied van interactieve entertainmentsoftware. Het hoofdkantoor is gevestigd in Redwood City, Californië. Het in 1982 opgerichte bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling, uitgifte en wereldwijde verspreiding van interactieve software voor videogamesystemen, personal computers, mobiele telefoons en internet. Electronic Arts brengt zijn producten onder vier merknamen op de markt: EA SPORTS(TM), EA(TM), EA SPORTS BIG(TM) en POGO(TM). In het boekjaar 2007 registreerde EA 3,09 miljard dollar aan opbrengsten en bezat het bedrijf 24 titels waarvan meer dan één miljoen exemplaren zijn verkocht. EA's homepage en online gamesite zijn te vinden op
Electronic Arts, EA, EA SPORTS, EA SPORTS BIG, POGO, SimCity, SimCity 2000, SimCity 3000 en De Sims zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Electronic Arts Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van de betreffende eigenaren.