maandag 12 november 2007:
Seminar New Media Innovations op 15 november in Groningen
Op donderdag 15 november a.s. vindt van 10.00 tot 15.30 uur het
seminar `New Media Innovations' plaats in Groningen. Ambitieuze
Groningse ICT-starters en de internationale ICT-top presenteren hier
de laatste, grensverleggende ontwikkelingen op het gebied van de
nieuwe media. Het ochtendprogramma vindt plaats in de Euroborg; na de
lunch worden de activiteiten voortgezet in de Mediacentrale. Er wordt
gerekend op circa 100 deelnemers. Ook persrelaties zijn van harte
welkom.
Het seminar geeft de bezoekers een goed beeld van de
marktontwikkelingen op het gebied van nieuwe media en visuele
initiatieven, én van de mogelijkheden die deze ontwikkelingen (zullen
gaan) bieden. Diverse sprekers delen hun visie op deze ontwikkelingen
en tonen hiervan voorbeelden:
* Gerenommeerde partijen zoals Micosoft en DAG (: nieuw
multi-channel initiatief van KPN en uitgeverij PCM) delen hun
visie op de nieuwe ontwikkelingen en presenteren hun plannen
tijdens het seminar;
* Twee Groningse bedrijven presenteren de nieuwe diensten die zij
hebben ontwikkeld: Kalooga presenteert een nieuwe visuele
zoekdienst die wereldwijd uniek is. En Lancodix demonstreert een
voorproefje op de marktintroductie van het prototype voor
`handsfree control' (: visueel-manueel sturen en besturen);
* Toegelicht wordt welke factoren aan de basis liggen van het succes
van Zweedse initiatieven zoals Kazaa, Skype, Tradedoubler en Joost
(: open internet televisie waarbij community- en
broadcasting-methoden kunnen worden geïntegreerd);
* 's Middags ontvangen verschillende bedrijven de bezoekers in hun
eigen omgeving (Mediacentrale), zodat de bezoekers beter inzicht
krijgen in de mogelijkheden en business opportunities van de
nieuwe diensten.
Groningen als broedplaats
De initiatiefnemers van het seminar bieden visie en voorbeelden van
new media-ontwikkelingen uit binnen- en buitenland. De sponsoren van
het seminar (gemeente Groningen, NOM en DSTA) willen marktintroducties
versnellen, business cases bevorderen en Groningen positioneren als
broedplaats voor de ontwikkeling van nieuwe media.
Gemeente Groningen