Gemeente Echt-Susteren


vragen

Commissie Maatschappelijke Voorzieningen op 15 november

Deze week vergadert de commissie Maatschappelijke Voorzieningen op donderdag 15 november. De vergadering begint om 19.00 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt.

De commissie Maatschappelijke Voorzieningen wordt in haar vergadering geïnformeerd over een raadsvoorstel over de afstemmingsverordening Wet werk en bijstand en een raadsvoorstel over het minimabeleid. Deze afstemmingsverordening regelt waarom en hoe de gemeente personen die zich niet aan de regels houden, kort op hun uitkering. Deze verordening moet op twee technische punten worden aangepast.

In het minimabeleid is geregeld wat de gemeente doet om mensen met mininuminkomens te ondersteunen. De gemeente heeft gemerkt dat niet iedereen weet dat dit beleid bestaat; mensen die recht hebben op ondersteuning maken er geen gebruik van omdat ze niet weten dat het bestaat. Het college heeft bedacht hoe het minimabeleid kan worden verbeterd. De commissie wordt hierover geïnformeerd op 15 november en de raad neemt hierover op 20 december een besluit.

Commissie Maatschappelijke Voorzieningen, donderdag 15 november 2007

Onderdeel: Raadsvoorstellen

Agenda:


1. Opening / mededelingen


2. Vaststellen agenda


3. Vaststelling verslag van de vergadering van 22 augustus 2007


4. Raadsvoorstel afstemmingsverordening Wet werk en bijstand


5. Raadsvoorstel nota minimabeleid


6. Rondvraag


7. Sluiting

De commissievergaderingen zijn openbaar. Iedereen die geïnteresseerd is in de onderwerpen die aan bod komen, is dus van harte welkom om deze vergaderingen bij te wonen. Omdat voor de commissie Maatschappelijke Voorzieningen raadsvoorstellen zijn geagendeerd, kunt u ten aanzien van deze agendapunten gebruik maken van het spreekrecht. Degene die van dit spreekrecht gebruik wil maken, dient dit tenminste 48 uur voor de aanvang van de vergadering te melden aan de griffie.

Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en het tijdig doorgeven dat u gebruik wil maken van het spreekrecht, kunt u contact opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes, telefoon: 0475 - 478 478.

De agenda's en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook via de website van de gemeente bekijken: www.echt-susteren.nl, kies in de donkerblauwe balk bovenin "bestuur & organisatie" en daarna in de linkerkolom "agenda's en besluiten", vervolgens kunt u de datum van de commissievergadering aanklikken, waarna er een agenda en de te downloaden stukken verschijnen.