Gemeente Echt-Susteren
vragen
Commissie Maatschappelijke Voorzieningen op 15 november
Deze week vergadert de commissie Maatschappelijke Voorzieningen op
donderdag 15 november. De vergadering begint om 19.00 uur en vindt
plaats in de raadzaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt.
De commissie Maatschappelijke Voorzieningen wordt in haar vergadering
geïnformeerd over een raadsvoorstel over de afstemmingsverordening Wet
werk en bijstand en een raadsvoorstel over het minimabeleid. Deze
afstemmingsverordening regelt waarom en hoe de gemeente personen die
zich niet aan de regels houden, kort op hun uitkering. Deze
verordening moet op twee technische punten worden aangepast.
In het minimabeleid is geregeld wat de gemeente doet om mensen met
mininuminkomens te ondersteunen. De gemeente heeft gemerkt dat niet
iedereen weet dat dit beleid bestaat; mensen die recht hebben op
ondersteuning maken er geen gebruik van omdat ze niet weten dat het
bestaat. Het college heeft bedacht hoe het minimabeleid kan worden
verbeterd. De commissie wordt hierover geïnformeerd op 15 november en
de raad neemt hierover op 20 december een besluit.
Commissie Maatschappelijke Voorzieningen, donderdag 15 november 2007
Onderdeel: Raadsvoorstellen
Agenda:
1. Opening / mededelingen
2. Vaststellen agenda
3. Vaststelling verslag van de vergadering van 22 augustus 2007
4. Raadsvoorstel afstemmingsverordening Wet werk en bijstand
5. Raadsvoorstel nota minimabeleid
6. Rondvraag
7. Sluiting
De commissievergaderingen zijn openbaar. Iedereen die geïnteresseerd
is in de onderwerpen die aan bod komen, is dus van harte welkom om
deze vergaderingen bij te wonen. Omdat voor de commissie
Maatschappelijke Voorzieningen raadsvoorstellen zijn geagendeerd, kunt
u ten aanzien van deze agendapunten gebruik maken van het spreekrecht.
Degene die van dit spreekrecht gebruik wil maken, dient dit tenminste
48 uur voor de aanvang van de vergadering te melden aan de griffie.
Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens
openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en het tijdig
doorgeven dat u gebruik wil maken van het spreekrecht, kunt u contact
opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes,
telefoon: 0475 - 478 478.
De agenda's en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook via de
website van de gemeente bekijken: www.echt-susteren.nl, kies in de
donkerblauwe balk bovenin "bestuur & organisatie" en daarna in de
linkerkolom "agenda's en besluiten", vervolgens kunt u de datum van de
commissievergadering aanklikken, waarna er een agenda en de te
downloaden stukken verschijnen.