Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

3 oktober 2007

Innovatief idee? Doe er wat mee!

Ben je creatief, ondernemend, ambitieus en innovatief? Geef je op voor de Frisse workshops van Frisjes op donderdag 15 november. Frisjes helpt creatieve studenten en innovatieve ondernemers bij het in de markt zetten van ideeën. Professoren, ondernemers en ervaringsdeskundigen willen door een vijftal workshops graag hun kennis met jou delen. Naast de workshops zijn een aantal bijzondere sprekers benaderd om deze dag tot een boeiend geheel te maken. De Frisse workshops vinden plaats in het Stadhuis van Leeuwarden van 13.00 uur tot 18.00 uur. Opgeven kan via de site van Frisjes op www.frisjes.nl.

De onderwerpen van de workshops zijn als volgt:

* Van idee tot product , door Yoram Krozer, directeur Cartesius Instituut en Satish Beela product ontwerper.
* Administratie; de kneepjes van het vak , door Johan de Konink directeur Gjald.
* Ervaringen met het starten van een onderneming , door Andries van Weperen directeur Noordplan en Maurice Tax directeur Bright Spark.
* Hoe breng ik mijn product op de markt , door professor Han Brezet van TU Delft en jurylid van Het beste idee van Nederland.
* Patent aanvragen voor mijn product/idee , door David Harry bedenker van Het beste idee van Nederland.

Wat is Frisjes?

Frisjes is een platform voor onder andere studenten en startende ondernemers die innovatieve ideeën op de markt willen brengen. Studenten beschikken over een schat aan innovatieve ideeën die veel voor Friesland kunnen betekenen. Veel jongeren willen de wereld ontdekken en zoeken hun heil ergens anders. Daarom is Frisjes opgericht. Frisjes is een organisatie die studenten en afgestudeerden ontwikkelingskansen in het Noorden wil bieden. Dit initiatief wordt gedreven door de wil om jonge mensen met ontwikkelingspotentie als ontwerper of ondernemer in het Noorden te houden. Zij kunnen met bagage bij bedrijven aankloppen of zelf een onderneming starten. Frisjes biedt ondersteuning door de juiste netwerken en contacten met de juiste bedrijven aan hen te koppelen.