14 november 2007
hybris breidt uit naar de Benelux
~ Henk-Jan van der Weide wordt nieuwe country manager ~
Vanaf heden is Henk-Jan van der Weide aangesteld als country manager bij hybris, expert op het gebied van Product Information Management (PIM) en e-commerce. Hij is in deze functie verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het verkoop- en partnernetwerk in de Benelux. "Ik kijk erg uit naar mijn nieuwe werkzaamheden, vooral omdat ik hybris beschouw als de meest ambitieuze organisatie op het gebied van e-commerce en PIM in Europa", zegt Van der Weide.
In de periode vóór hybris was hij onder andere werkzaam bij Intershop, leverancier op het gebied van e-commerce en online marketing-oplossingen. In 1993 zette van der Weide zijn eigen bedrijf op genaamd DIP, dat hij in 2000 succesvol heeft verkocht. Daarna volgde twee jaar LINQ, waar hij ervaring opdeed als country manager. Aan het einde van 2002 is hij overgestapt naar Ex'ovision, een Nederlandse fabrikant van IP videophone hardware, waar hij de functie van sales en marketing director bekleedde. In 2006 won hybris de Award voor beste e-commerce oplossing voor het Europese handelsverkeer.
De hybris Group bestaat uit hybris AG in Zwitserland, hybris GmbH gevestigd in München en hybris UK ltd. De technologische en functionele oplossingen, die zijn ontwikkeld door de totale hybris-groep, hebben het bedrijf in Europa al aanzienlijk op de kaart gezet. Steeds meer bedrijven komen terecht bij vormen van gecentraliseerd en medianeutraal data-management. De hybris PIM-oplossing zorgt ervoor dat verkoop-, productie- en communicatiegegevens beschikbaar zijn voor vele gebruikers in verschillende IT-systemen, talen en publicaties. "De korte tijd die nodig is voor het onderhoud van gegevens en de lagere kosten voor catalogusproductie geven bedrijven een goede mogelijkheid voor besparingen", voegt van der Weide toe.
(285 woorden)
VOOR DE REDACTIE
Over hybris
hybris biedt standaard software oplossingen voor mediumonafhankelijk management van productinformatie en de distributie voor zowel online- en printkanalen.
Fabrikanten, leveranciers, exploitanten en inkooporganisaties beheren hun productinformatie in alle talen op één platform, en creëren daarmee één enkele, eenduidige bron van informatie. Organisaties hebben de mogelijkheid om online- en printkanalen van informatie te voorzien vanuit deze centrale 'hub'. Geïntegreerde oplossingen voor catalogusmanagement, e-commerce, e-procurement en database publishing leveren persoonlijke en kanaal-specifieke gegevens die kunnen worden gerecycled door alle elektronische diensten- en verkoopkanalen. Zo kunnen printcatalogi uitgebracht worden zonder dat mediafragmentatie optreedt.
De geïntegreerde hybris-aanpak om productinformatie te beheren en recyclen leidt tot lagere proceskosten, die de weg vrijmaken voor de toevoeging van nieuwe markten tegen lage kosten. De ROI is met hybris erg snel. Sinds hybris koos voor het gebruik van op standaarden gebaseerde en toekomstbestendige technologieën in hun standaardoplossing, zijn investeringen ook veilig op de lange termijn.
Hybris is opgericht in 1997 en gevestigd in München. Daarnaast heeft het bedrijf kantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken en Zwitserland met wereldwijd meer dan duizend klanten.
###
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met René van de Nieuwenhof: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: renev@lewispr.com
Voor algemene informatie over hybris of zijn producten kunt u contact opnemen met Henk-Jan van der Weide: Tel: +31 (0)20 521 9333
E-mail: henk-jan@hybris.com