* Producten- en dienstenloket
`Goed geïnformeerde klant telt voor twee'
14-11-2007 | nieuwsbericht | onderwerp: Consumentenbeleid,
Staatssecretaris
Consumenten zijn nog niet goed genoeg op de hoogte van hun rechten.
`Maar de goed geïnformeerde klant telt voor twee.' En daarom is het
goed dat consumententips in een boekje op een rij zijn gezet.
Dat vindt staatssecretaris Heemskerk. Dinsdag 13 november 2007 nam hij
het boekje `Heeft u het bonnetje nog' in ontvangst. Het is gemaakt
door de consumentenredactie van het Haarlems Dagblad, Ijmuider
Courant, Leidsch Dagblad en het Noord Hollands Dagblad. Er staan
handige tips op het gebied van consumentenzaken in.
Tijdens de bijeenkomst wees de staatssecretaris op het belang van de
Consuwijzer. `Een laagdrempelig loket voor consumenten met vragen over
rechten en hulpmiddelen om recht te halen.' Volgens Heemskerk blijkt
uit de vragen die binnen komen bij Consuwijzer dat consumenten nog
onvoldoende op de hoogte zijn van hun rechten.
Heemskerk houdt zich als `consumentenman van Den Haag' bezig met de
belangen van de consument. Zo heeft hij wetgeving gemaakt om
oneerlijke handelspraktijken aan te kunnen pakken zoals agressieve en
misleiden verkoop.
Verwante informatie
* Consumentenbeleid
Zie het origineel
Ministerie van Economische Zaken