Date : 12 November 2007
Sender Name: Int. Project consultants
Unizo lanceert label voor veilige webshops op de eerstee-commercebeurs op 14 en15 november 2007.
De onzekerheid over de veiligheid omtrent webwinkelen blijft een groot probleem. Daarom lanceert Unizo voor webwinkeliers een label dat de bezoekers duidelijk maakt dat de webwinkel betrouwbaar is, zowel inzake betalingen als in de afhandeling van de bestelling (correcte prijzen, correcte levering, klachtenbehandeling enz.). Dergelijke labels blijken ook effectief te zijn. Develop-it.be, dat reeds 2 jaar onderzoek doet naar diverse e-commercelabels, wijst erop dat deze labels soms kunnen leiden tot een omzetverhoging van 30%. Veel hangt af van de kwaliteit van het label. De meest strenge labels controleren ondermeer ook de financiële gezondheid van een webwinkel. Zover gaat het Unizo label niet. Het is echter een eerste duidelijk signaal naar de koper toe dat de webwinkelier veiligheid biedt en tevens het webwinkelen voor de klant zo correct mogelijk wil houden.
Unizo zal het label op de eerste "E-commerceBeurs" voorstellen die doorgaat in Lede op 14 en 15 november 2007. Deze eerste e-commercebeurs in Vlaanderen is bevat een reeks spreekbeurten over ondermeer e-marketing, veiligheid, verzenden van pakketjes, e-commerceopleidingen enzoverder. Om de beurs te bezoeken moet men vooraf inschrijven. Meer info op www.e-commercebeurs.be
Contact voor de pers via info@e-commercebeurs.be
URL: