Unilever bereikt akkoord over verkoop Lawry's en Adolph's
14/11/2007 : Unilever heeft vandaag aangekondigd dat zij met McCormick
& Company, Incorporated een definitieve overeenkomst heeft getekend
over de verkoop van haar activiteiten op het gebied van kruidenmixen
en marinades in de Verenigde Staten en Canada onder de merknamen
Lawry's en Adolph's voor een bedrag van $ 605 miljoen (EUR 410
miljoen) in contanten.
De transactie, die nog dient te worden goedgekeurd door de
regelgevende instanties, zal naar verwachting in 2008 worden
afgerond.
In 2006 behaalden de merken Lawry's en Adolph's tezamen een omzet van
ongeveer $ 150 miljoen (EUR 100 miljoen) voor Unilever.
"Met deze transactie zetten we een volgende stap bij het aanpassen van
onze portfolio in Noord-Amerika, waarbij we ons steeds nadrukkelijker
richten op het bouwen van sterke, wereldwijde merken," aldus Michael
B. Polk, President Unilever Noord- en Zuid-Amerika.
In de transactie is vastgelegd dat de fabriek in Independence,
Missouri in het bezit blijft van Unilever, aangezien deze vestiging
andere Unilever-producten maakt. Bij de transactie zullen geen
Unilever-medewerkers overgaan naar de nieuwe eigenaar.
De transactie maakt deel uit van de plannen die Unilever eerder heeft
aangekondigd om niet-strategische merken met een gezamenlijke omzet
van meer dan EUR 2 miljard te verkopen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Anita Larsen, Unilever US Media Relations,
+1 201-894-7760, MediaRelations.USA@unilever.com
Unilever Londen: Trevor Gorin + 44 207 822 6010
Unilever Rotterdam: Tanno Massar + 31 10 217 4844
SAFE HARBOUR STATEMENT
WAARSCHUWING: Deze aankondiging kan toekomstgerichte uitspraken
bevatten, waaronder `toekomstgerichte uitspraken' zoals bedoeld in de
`Private Securities Litigation Reform Act 1995' in de Verenigde
Staten. Uitspraken met termen als `verwacht', `voorziet', `heeft het
voornemen' of de negatieve equivalenten van deze termen en andere
gelijksoortige uitdrukkingen over toekomstige ontwikkelingen en
resultaten, inclusief financiële doelstellingen tot 2010, en hun
negatieve equivalenten zijn bedoeld om dergelijke toekomstgerichte
uitspraken aan te duiden. Dergelijke toekomstgerichte uitspraken zijn
gebaseerd op actuele verwachtingen en aannames over verwachte
ontwikkelingen en andere factoren die van invloed kunnen zijn op de
Groep. Het zijn geen historische feiten, noch zijn het garanties voor
toekomstige prestaties. Doordat deze toekomstgerichte uitspraken
risico's en onzekerheden bevatten, zijn er belangrijke factoren die de
uiteindelijke resultaten wezenlijk kunnen doen afwijken van de
resultaten zoals weergegeven of gesuggereerd door deze
toekomstgerichte uitspraken. Deze zijn onder andere: prijs- en andere
vormen van concurrentie; consumptieniveaus; kosten; ons vermogen goede
contacten te onderhouden met belangrijke afnemers en leveranciers;
valutakoersen; rentetarieven; ons vermogen acquisities te integreren
en geplande desinvesteringen af te ronden; fysieke risico's;
milieurisico's; ons vermogen fiscale, juridische en andere zaken op
het gebied van regelgeving te beheersen en uitstaande zaken af te
handelen zonder schattingen te overschrijden; wetgevings-, fiscale en
andere ontwikkelingen op het gebied van regelgeving, alsmede
politieke, economische en sociale omstandigheden in de geografische
markten waarin de Groep opereert en nieuwe of gewijzigde prioriteiten
van de raden van bestuur. Nadere bijzonderheden omtrent mogelijke
risico's en onzekerheden die van invloed zouden kunnen zijn op de
Groep, zijn vermeld in de documenten die de Groep bij de London Stock
Exchange, Euronext Amsterdam en de Securities and Exchange Commission
in de Verenigde Staten heeft gedeponeerd, waaronder het Jaarverslag en
de Jaarrekening op Form 20-F. Deze toekomstgerichte uitspraken gelden
alleen op de datum van dit document. Met uitzondering van
verplichtingen op basis van wet- en regelgeving, wijst de Groep
uitdrukkelijk enige verplichting of verbintenis af om publiekelijk
enige herziening of aanpassing bekend te maken ten aanzien van
toekomstgerichte uitspraken die hierin zijn opgenomen teneinde tot
uitdrukking te brengen dat er sprake is van enige wijziging in de
verwachtingen van de Groep met betrekking tot deze uitspraken of enige
wijziging in de gebeurtenissen, condities of omstandigheden waarop
deze uitspraken zijn gebaseerd.
Over Unilever
De missie van Unilever , een van `s werelds grootste
producenten van consumentenproducten, is vitaliteit toe te voegen aan
het leven door te voorzien in de dagelijkse behoefte aan voeding,
hygiëne en persoonlijke verzorging. Elke dag kiezen consumenten over
de gehele wereld 160 miljoen keer voor een Unilever-product. Het
bedrijf heeft een portefeuille met merken die mensen helpen zich goed
te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen.
In Noord-Amerika omvat Unilevers merkenportefeuille bekende namen als
Axe, `all', Ben & Jerry's, Bertolli, Breyers, Caress, Country Crock,
Degree, Dove (producten voor persoonlijke verzorging), Hellmann's,
Knorr, Lipton, Popsicle, Promise, Q-Tips, Skippy, Slim o Fast,
Snuggle, Suave, Sunsilk en Vaseline. Alle hiervoor genoemde merknamen
zijn geregistreerde handelsmerken van de Unilever-groep. Unilever
stelt zich volledig ten dienste van consumenten en de gemeenschappen
waarin zij leven en werken. In Noord-Amerika heeft Unilever ongeveer
15.500 werknemers in dienst in meer dan 60 kantoren en
productievestigingen en behaalde zij in 2006 een omzet van circa
$ 10,6 miljard (EUR 8,5 miljard). Meer informatie is te vinden op
www.unileverna.com.
Unilever N.V. :
Media Relations
Weena 455
3013 AL Rotterdam
T: +31 (0) 10 217 4844
Na 17.30 uur: +31 (0) 10 217 4000
F: +31 (0) 10 217 4843
press-office.rotterdam@unilever.com
Unilever NV