Gemeente Langedijk
14 november 2007
Service- en Meldpunt snelste weg naar oplossing
Van klacht of melding wordt altijd werk gemaakt
Het Service- en Meldpunt van de gemeente Langedijk is de snelste weg
naar de oplossing van een probleem, zoals een losliggende stoeptegel,
een hinderlijk in de weg hangende boomtak of een defecte lantaarnpaal.
Spoedeisende vragen of klachten worden nog dezelfde dag in behandeling
genomen.
Het Service- en Meldpunt staat in directe verbinding met de
medewerkers van de afdeling Beheer Openbare Ruimte. In 2006 werd er
6.492 keer gebeld. De telefoontjes hadden in de meeste gevallen
betrekking op de reiniging: 4.493 keer werd er gebeld over zaken als
het ophalen van grofvuil (2.868), het aanvragen of omruilen of
rolemmers (1.095), ongedierte (137) en zwerfvuil (153). Ook over
onderwerpen als de riolering (213), wegen en bruggen (459),
stankoverlast (10) en straatmeubilair (195) werd frequent gebeld.
In de praktijk wordt nog vaak gebeld met het algemene nummer van de
gemeente. De snelste weg naar de behandeling van een klacht of de
oplossing van een probleem is het directe nummer van het Service- en
Meldpunt: (0226)334584. Wacht niet tot het spreekuur van de
wijkbeheerder, het bezoek van de ouderenconsulent of de eerstvolgende
vergadering van het dorpsplatform, maar bel het Service- en Meldpunt.
Van uw klacht of melding wordt altijd werk gemaakt, met dien verstande
dat de snelheid waarmee dat gebeurt uiteraard afhangt van de urgentie.
Meer informatie over het Service- en Meldpunt treft u in ieder nummer
van `Langedijk informeert' aan in de rubriek `Handig om te weten' op
pagina 2 en op deze website. Klik op Service- en Meldpunt en u krijgt
een informatieve pagina.