___________________
Persbericht © GAIA
13 november 2007
GAIA's campagne Pigs in Pain
wint prestigieuze reclameprijs in Londen
Gisterenavond won reclamebureau Duval Guillaume
goud met de campagne `Pigs in Pain' op de London International
Awards, een van de meest prestigieuze reclamewedstrijden. De
campagne viel in de prijzen in de categorie geïntegreerde media,
volgens experten `de toekomst' voor reclame.
De dierenrechtenorganisatie GAIA lanceerde de
sensibilisatiecampagne vorig jaar om onverdoofde varkenscastratie
op de politieke en maatschappelijke agenda te krijgen.
De jury prees de campagne voor de vernieuwende aanpak: `De manier
waarop de verschillende media gebruikt werden en het resultaat dat
eruit vloeide zijn ongezien. De jury is unaniem van mening dat het
een originele coherente campagne is.'
Meer dan 17.000 inzendingen uit meer dan 80 landen dongen mee naar
de felbegeerde prijzen.
Met deze gouden award ging Pigs in Pain lopen.
Pigs in Pain
Pigs in Pain is de gelegenheidsband die met het lied `Why the pain'
de kreten vertolkt van 5,6 miljoen biggen die in ons land nog
steeds zonder enige vorm van verdoving worden gecastreerd. GAIA
lanceerde de campagne eind november 2006.
De videoclip `Why the pain' raakte goed ingeburgerd tussen de
andere muziekvideo's op TMF en JIM. Pigs In Pain schoot met `Why
the Pain' helemaal uit het niets tot op nummer 1 van JIM's Puur
Belgisch chart en bleef daar drie weken staan.
De 340 000 Boomerangkaartjes, geadresseerd aan de ministers Demotte
en Leterme, verdwenen in geen tijd uit de rekken. Ook de affiches,
die overal in het straatbeeld opdoken, waren echte hebbedingen.
Dagelijks kwamen er tientallen mails binnen van mensen die
promotiemateriaal bestelden om de campagne te steunen.
Andere prijzen
De campagne viel al in de prijzen op de Belgische Amma Awards, de
Annual Master of Media Awards en werd genomineerd voor de One Show
in New York.
GAIA