Ingezonden persbericht


ServiceBench en ClickSoftware bundelen aftersales software en service management software tot totale end-to-end oplossing voor field service management

Eindhoven, 13 november 2007 - De softwareleveranciers ServiceBench en ClickSoftware Technologies Ltd (CKSW) starten gezamenlijk een kosteneffectieve totaaloplossing voor field service management. Daarbij combineren de twee bedrijven de bewezen webgebaseerde Warranty-oplossing van ServiceBench met de ServiceOptimization-suite van ClickSoftware. Hierdoor kunnen klanten beschikken over een volledig geïntegreerd systeem voor hun totale aftersales serviceproces.

Klanten stellen steeds hogere eisen aan serviceorganisaties, producenten en retailers. Hoewel er verschillende softwareoplossingen bestaan voor onderdelen van de serviceketen, is geen enkele leverancier er tot nu toe in geslaagd om alle mogelijkheden te combineren. ServiceBench en ClickSoftware bieden nu als eerste een oplossing die alle facetten van het aftersales serviceproces ondersteunt. De gecombineerde oplossing is erop gericht om de kosten van aftersales en met name de serviceactiviteiten te reduceren en de dienstverlening aan eindgebruikers effectiever en efficiënter te laten verlopen.

De gecombineerde oplossing omvat de software van ClickSoftware voor installatie-, onderhoud- en reparatiediensten. Deze voorziet in een optimale planning van en mobiele communicatie met servicemedewerkers. De software is snel te implementeren en voorziet daarna in het beheer van de totale omloop van een serviceaanvraag. Deze software wordt gecombineerd met de webgebaseerde Warranty Management-oplossing van ServiceBench. Deze biedt een brede reeks van mogelijkheden voor het afhandelen van garantiereparaties. Met deze oplossing is het volledige garantieproces te beheren: van het vastleggen van garanties tot en met het verwerken van serviceaanvragen en analyses ten behoeve van managementinformatie.

"Dankzij deze alliantie kunnen klanten van ServiceBench het beheer van hun servicenetwerk optimaliseren en serviceaanvragen sneller en effectiever afhandelen", zegt Chris van der Harst, Managing Director Europe van ServiceBench. "Wij zijn erg blij met de samenwerking met een marktleider als ClickSoftware voor dit initiatief. Het stelt onze klanten in staat om de winstgevendheid te vergroten, de klanttevredenheid te versterken en de service te optimaliseren."

####

Over ClickSoftware
ClickSoftware is leverancier van oplossingen voor het beheer van mobiele medewerkers en serviceoptimalisatie. De oplossingen van het bedrijf creëren waarde door meer productiviteit, klanttevredenheid en kosteneffectiviteit. ClickSoftware combineert training-, implementatie- en supportservices met best practices en hoogwaardige toepassingen. Deze toepassingen voorzien in beslissingsondersteuning op alle niveaus binnen de organisatie. Van proactieve prognoses op het gebied van klantvraag en capaciteitsplanning tot en met real-time beslissingstrajecten. ClickSoftware helpt serviceorganisaties bij het optimaal benutten van mensen en middelen. Het bedrijf telt meer dan 100 klanten in tal van industrieën en werkt samen met toonaangevende platformpartners- en systeemintegrators. Het hoofdkantoor van ClickSoftware is gevestigd in Burlington (VS) en in Israël. Het bedrijf heeft verder vestigingen in Europa en Azië. Meer informatie is beschikbaar op www.clicksoftware.com.

Over ServiceBench
ServiceBench is leverancier van oplossingen voor servicemanagement die alle aftersalesdiensten met elkaar integreren. De oplossingen stroomlijnen het proces en beheer van de informatie: van registratie van producten, servicegesprekken, dienstverlening, onderdelen en garantieactiviteiten tot en met betaling van dienstverleners. Het on-demand-systeem van ServiceBench vereenvoudigt en versnelt servicetransacties tussen productiebedrijven, retailers, garantieverzekeraars en hun netwerk van onderdelenleveranciers, distributeurs en dienstverleners. ServiceBench-oplossingen vormen een essentieel onderdeel van het beheer van de complete dienstenketen. De oplossingen vergroten de winst, leveren concurrentievoordeel op en dragen bij tot de vergroting van klanttevredenheid en merkentrouw.