by eggermont.zakjapanner.nl (8.14.1/8.13.8) with ESMTP id lAD7Cn1Y004649 for ; Tue, 13 Nov 2007 08:12:49 +0100 Message-Id: X-Mailer: QUALCOMM Windows Eudora Version 6.2.1.2 Date: Tue, 13 Nov 2007 08:10:02 +0100 To: eindredacteur@nieuwsbank.nl From: "Mailmedia" (by way of Redactie Nieuwsbank ) Subject: Persbericht: Portfolio Mailmedia breidt verder uit met AutoRAI Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" X-Greylist: Sender IP whitelisted, not delayed by milter-greylist-3.0 (eggermont.zakjapanner.nl [192.168.0.1]); Tue, 13 Nov 2007 08:12:49 +0100 (CET)

Portfolio Mailmedia breidt verder uit met AutoRAI en AutoDNA

Amsterdam, 13 november 2007 - Onlangs heeft Mailmedia haar netwerk in het autosegment opnieuw zien groeien met de komst van de bestanden van AutoRAI en AutoDNA. Mailmedia wordt in combinatie met de al bestaande bestanden van Autovandaag, Autovisie, Autoweek, De Nationale Auto Enquête en MyCarButler marktleider in het bereiken van het automotive segment via email en SMS. De toenemende inzet van email en SMS marketing in de autobranche wordt grotendeels veroorzaakt doordat de RDW sinds 1 maart 2007 geen persoonsgegevens meer mag verstrekken voor commerciële doeleinden.

Erik-Jan van den Burg, Operations Director bij Mailmedia, "De toevoeging van deze vooraanstaande titels sluiten nauw aan op het huidige automotive klantenpakket van Mailmedia. Afgelopen jaar hebben we al voor 70% van alle auto introducties de emailmarketingcampagnes gedaan."

Automerken komen er steeds meer achter dat email- en SMS-marketing erg geschikt zijn om nieuwe modellen en introducties gericht onder de aandacht te brengen. Dit is te verklaren doordat de RDW sinds 1 maart 2007 geen persoonlijke gegevens meer mag verstrekken voor commerciële doeleinden. Hierdoor is het voor de merken beduidend lastiger geworden om gericht hun doelgroepen te bereiken. Aangezien Mailmedia al enkele jaren bezig is om email- en SMS-bestanden met persoonsgegevens aan te trekken en deze waar nodig verder uit te breiden met relevante selectiecriteria, profiteert zij van de lacune die is ontstaan. Daarnaast neemt de concurrentie tussen automerken toe en groeit de wens om snel te communiceren met specifieke doelgroepen, om zo proefritten en traffic in de showrooms te genereren.

Over Mailmedia Full service dialogue data bureau Mailmedia verzorgt voor media zoals Adformatie, Autoweek, FEM Business, FHM, Hyves, Jobnews, Stepstone en Zibb.nl op exclusieve basis de exploitatie van hun email- en SMS-bestanden. Mailmedia biedt adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor direct email en SMS acties. Mailmedia werkt uitsluitend met ontvangers die graag aanbiedingen per email of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geïnteresseerd is. Mailmedia is actief lid van de DM brancheverenigingen FEDMA en DDMA en supporter van emailmarketing association EMMA-nl. Mailmedia, onderdeel van Dialogue Company, bestaat sinds 2002 en is vanaf de start winstgevend. Voor meer informatie: www.mailmedia.nl

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht