Persbericht
Studenten dragen te kleine kleding
~ Modeflaters onder studenten ~
Amsterdam, 13 november 2007 - Het kan echt niet meer: de polo over polo met een opgetrokken kraag en oh, wat erg: een joggingbroek naar college! Tenminste dat zeggen de bijna 900 respondenten die meegedaan hebben aan de enqute van
Over het algemeen zijn de respondenten niet te spreken over de originaliteit van studenten. Niet alleen de eeuwige polo wordt veracht, ook te kleine kleding, joggingkleding en laagjes worden bij studenten niet gewaardeerd. Angelique zegt bijvoorbeeld: Ò(...) Maar dan van die zinloze laagjes. Denk aan: twee poloÕs over elkaar. Maar dan wel twee verschillende kleuren. Ik bedoel, kon je niet kiezen welke kleur je aan wilde doen?Ó Maar het kan erger: Ò(..) te korte shirtjes en jasjes in combinatie met lage heupbroeken, waardoor in het oog springende vetranden en beginnende bierbuikjes zichtbaar zijn,Ó zegt Hannah.
Top 5 modeflaters onder studenten
1. Te kleine kleding voor je figuur;
2. Polo's;
3. Joggingkleding;
4. Laagjes;
5. Slechte (kleuren)combinaties;
En in welke studentenstad komen de meeste modeflaters voor? De meningen waren verdeeld, maar Wageningen wint het met stip! Daar snappen ze het echt niet! Maar het is niet allemaal slecht, er zijn namelijk ook goed geklede studenten. De helft van de ondervraagden vindt dat Amsterdamse studenten zich het beste kleden van alle studenten.
Studenten kleden zich het best in:
1. Amsterdam
2. Rotterdam
3. Utrecht
Studenten kleden zich het slechtst in:
1. Wageningen
2. Delft
3. Leeuwarden
Conclusie is dat studenten zich origineler moet kleden en vooral moeten nadenken over welke kleding bij ze past. En mocht je in Wageningen gaan studeren...neem dan eerst een stijllesje in Amsterdam!
De enqute is uitgevoerd door Stuud.nl, de informatiebron over het studentenleven in jouw studentenstad en gemaakt voor en door studenten. Stuud.nl is een samenwerking met Hi studentenabonnementen en CZ Zorgverzekeringen.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.
Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Meer informatie over de ilse media groep: