Ingezonden persbericht


Belvilla introduceert live chat online

Live chatten met servicedesk maakt online boeken nog makkelijker

Heerhugowaard, 13 november 2007 Een vraag? Dan direct een live antwoord! Belvilla introduceert als eerste reisorganisatie een chatfunctie op haar website. Hier kunnen bezoekers allerhande vragen bijvoorbeeld over een afwijkende boekperiode, of speciale wensen- kwijt, waarop de servicedesk van Belvilla meteen een antwoord heeft. Het boeken van een vakantiehuis wordt hierdoor simpeler, duidelijker en betrouwbaarder.

Nick Bosch van Rosenthal, directeur van Belvilla, is enthousiast over de introductie van de chatfunctie: In principe wijst onze website zich vanzelf. Maar er zijn toch altijd vragen die opduiken bij het online boeken van een vakantiehuis. Is het huis geschikt voor gehandicapten, hoe zit het met parkeergelegenheid? Dat soort zaken. Het is vervelend als je daarvoor een mail moet sturen en moet wachten op een antwoord. Daarom hebben we Live Chat Online, zoals we de chatfunctie noemen, opgezet. Voor veel van onze klanten biedt het een stukje extra zekerheid en betrouwbaarheid. De website is niet meer een anoniem platform, maar een plaats waar medewerkers klanten adviseren.

Live Chat Online werkt geheel volgens de Belvilla filosofie. Helder en simpel. Bosch van Rosenthal: Het installeren van extra software is niet nodig. Door op de Live Chat-button te klikken opent een apart venster. Hierin kan de bezoeker direct zijn of haar vraag kwijt. Onze servicemedewerkers komen dan direct met een antwoord, 24 uur per dag, zeven dagen per week. Klanten reageren heel positief op de dienst. Ze zijn aangenaam verrast door het snelle en persoonlijke contact met ons bedrijf.

Innovatie

De chatfunctie is de tweede opvallende interactieve innovatie die Belvilla introduceert. Deze zomer lanceerde het bedrijf al de voorleesfunctie, waarmee de huisomschrijvingen worden voorgelezen. Vooral voor slechtzienden is dit een uitkomst gebleken. Voor deze groep heeft Belvilla het ook mogelijk gemaakt de lettergrote op het scherm aan te passen.

De chatfunctie is volledig operationeel op www.belvilla.nl.

Over Belvilla

Belvilla is specialist in de verhuur van vakantiehuizen. De organisatie is marktleider in Nederland en bestaat 20 jaar. Belvilla verzorgt voor meer dan 150.000 klanten per jaar een verblijf in een van de 6525 winterse en zomerse vakantieaccommodaties in dertien Europese landen. Belvilla onderscheidt zich door haar ruime aanbod van karakteristieke vakantiehuizen, beschikbare foto s, simpele boekingsprocedures en de real-time beschikbaarheid. De organisatie heeft 65 medewerkers in dienst. Meer informatie is beschikbaar op www.belvilla.nl.

EINDE PERSBERICHT



Ingezonden persbericht