Ingezonden persbericht
Amsterdam, 13 november 2007
2007 succesvol jaar voor uitgeverij G+J Nederland
Glamour, een uitgave van G+J Nederland, wordt met ingang van januari het eerste vrouwenmaandblad van Nederland geproduceerd via diepdruk. Quest, van dezelfde uitgeverij, realiseert een betaalde kernoplage van 209.606 en bereikt elke maand 1.080.000 lezers. Eerste oplage cijfers Gala bekend. Verschijnfrequentie National Geographic Traveler gaat omhoog.
Glamour eerste vrouwelijke maanblad geproduceerd via diepdruk
Na 2 jaar lang gedrukt te zijn via de gebruikelijke offset rotatie heeft Glamour een oplage - meer dan 200.000 exemplaren - bereikt waardoor de mogelijkheid om het blad via diepdruktechniek te produceren. Dit proces zorgt voor een nóg betere drukkwaliteit en biedt meer mogelijkheden om kleurnuances, vooral de huidtintend in de vele mode en beauty advertenties, weer te geven. Vanaf januari zal Glamour, editie 2, met deze verbeterde drukkwaliteit in de winkels liggen.
Quest grootste maandblad en record verkochte oplage
De laatste NOM cijfers bevestigen dat Quest met een bereik van 1.080.000 personen per maand, het meest gelezen maandblad van Nederland is. De september editie 'Tussen Hemel en Aarde', behaalde zelfs een all-time verkooprecord met een betaalde kernoplage van 209.606 exemplaren. De media aandacht rond het inmiddels beruchte Voodoo poppetje heeft daar wellicht aan bijgedragen.
Oplagecijfers Gala
Na de exclusieve lancering van Gala in het Tuschinski theater in Amsterdam is de zevende Gala inmiddels gedrukt en zijn de eerste verkochte oplages van 70.000 per week bekend. Het volgende grote Gala moment is het uitbrengen van het dubbeldikke kerstnummer.
National Geographic Traveler
Vanaf december 2007 verschijnt National Geographic Traveler in plaats van drie keer, vier keer per jaar. Met de beslissing de verschijningfrequentie te verhogen geeft de uitgever gehoor aan de vraag van zowel consument als adverteerder naar een redactioneel kwalitatief onderscheidend tijdschrift wat zich op de luxe reiswereld concentreert.
G+J Nederland
G+J Nederland is een dochterbedrijf van Gruner+Jahr, Europa's grootste tijdschriftenuitgeverij, met ruim 300 tijdschriften en kranten in 20 verschillende landen. Gruner+Jahr is voor 74,9% eigendom van Bertelsmann AG en de resterende 25,1% behoort tot de familie Jahr uit Hamburg, waar tevens het hoofdkantoor gevestigd is. Gruner+Jahr is een duidelijk internationaal georiënteerde uitgever: 62% van de omzet wordt buiten Duitsland gegenereerd in landen als Frankrijk (Prisma Presse), Spanje, Italië, Rusland, Oostenrijk, China, Polen en verschillende andere Oost-Europese landen. G+J Nederland is uitgever van National Geographic Magazine, Quest, Glamour, National Geographic Traveler, National Geographic Junior en Gala.
***
Noot voor de redactie/