Ingezonden persbericht
Amsterdam, 13 november 2007
Fabchannel.com in partnership met Bebo
Online concert kanaal brengt content naar internationaal sociaal netwerk
Vandaag maakten Bebo, het grootste online social network van Groot-Brittannië, en online concertzender Fabchannel.com hun mediapartnership bekend. Binnen Fabchannel's geavanceerde videoplayer, de Fabplayer, brengt Fabchannel honderden volledige concertregistraties naar het Bebo platform.
Bebo lanceerde vandaag het Open Media Platform waarmee zij contentproducenten uit nodigen om hun content te distribueren via het Bebo platform. De verschillende aanbieders zijn vrij eigen advertentie modellen en adverteerders mee te brengen in het Bebo platform. Als launching partner is Fabchannel, samen met o.a. BBC, Sky en ITV, één van de eerste die zijn content beschikbaar stelt aan de Bebo gebruikers.
"Fabchannel draait om live muziek. Wij hebben tot doel live muziek beschikbaar te stellen aan zoveel mogelijk liefhebbers wereldwijd." Zegt Justin Kniest, CEO Fabchannel. "Dit partnership met Bebo stelt ons in staat een nog grotere groep te bereiken dan we al deden en komt op een perfect moment in onze internationale uitbreiding. Wij zien Groot-Brittannië als een belangrijke markt en kijken er daarom naar uit onze content open te stellen voor de Bebo gebruikers en samen met Bebo bands en muziek te promoten."
Kniest vervolgt: "Begin dit jaar hebben we ons videocommercial platform gelanceerd. Dit platform maakt het mogelijk voor merken om rondom en in hoogwaardige videocontent te adverteren. De samenwerking met Bebo zorgt voor een nog groter internationaal bereik en de mogelijkheid voor adverteerders om de belangrijkste Fabchannel doelgroep (15 tot 25 jaar) direct te bereiken via 10 seconden spots."
Fabchannel is al jaren voorloper op het gebied van online videotechnologie en muziek marketing. Fabchannel's Fabplayer is één van de bijzondere producten die hier uit zijn voortgekomen. De geavanceerde videoplayer stelt gebruikers in staat hun eigen concert kanaal te starten en deze te plaatsen in hun website, blog of social network profiel als Bebo, Hyves, Facebook of Myspace. Hiermee weet Fabchannel grote groepen kijkers te trekken buiten de eigen site en daarmee door te dringen tot die plekken waar de doelgroep zich bevindt. Met het video-advertentie model in de Fabplayer biedt Fabchannel krachtige advertentie mogelijkheden.
www.bebo.com/fabchannel
www.bebo.com/fabchannelarchive
Voor meer informatie neem contact op met:
Joost de Wit
Fabchannel - Publicity
Amsterdam, The Netherlands
T: +31 (0)20-7960073
M: +31 (0)6 255 108 244
publicity@fabchannel.com
www.fabchannel.com