Het einde van gratis reclame op internet


UDEN, 20071112 -- Door het immer groeiende bereik van het World Wide Web en het feit dat website eigenaren steeds meer afhankelijk worden van online inkomsten is het voor een groot aantal internet ondernemers bijna onmogelijk om op een betaalbare manier online bekendheid te verwerven. Mediabureaus, zoekmachines en websites in het algemeen vragen steeds hogere vergoedingen voor marketing diensten en het einde is nog niet in zicht.

Gratis reclame
Linkruil ook wel linkbuilding genoemd gold de laatste jaren als een van de weinige manieren om goedkoop of zelfs gratis online-marketing te bedrijven. Door namelijk een link met een andere website te ruilen konden zoekmachineresultaten positief beinvloed worden.

Helaas lijkt ook dit tot het verleden te behoren. Een grote Amerikaanse zoekmachine heeft onlangs besloten dat 'links ruilen' voortaan weer gratis moet zijn! Natuurlijk betekent dit de nekslag voor de internet ondernemer met het kleine marketing-budget. Immers grote websites zullen nimmer een link ruilen met bijvoorbeeld een kleine webwinkel omdat dat de zoekresultaten negatief zou beinvloeden. Ondernemers worden dus gedwongen om te gaan adverteren via de bestaande dure kanalen.

Adverteren op internet kan goedkoop blijven aldus Eric van den Brand directeur en eigenaar van marketing-platform Linki de online topmarketeer. Door een aantal veel voorkomende handelingen als planning, communicatie, aanleveren en administratie te automatiseren worden de kosten laag gehouden.

Waar een klein bedrijf groot in kan zijn
Van den Brand (eigenaar van DOTCOM Projects BV uit Uden) biedt met zijn online-marketing-platform Linki.nl naar eigen zeggen hét alternatief.

'Linki helpt ondernemers om zelf online topmarketeer te worden' aldus van den Brand. Al meer dan 3500 ondernemers maakten gebruik van de tips en mogelijkheden die de online topmarketeer biedt. Linki levert dagelijks meer dan 2 miljoen banners aan een groot aantal websites en biedt een aantal mogelijkheden voor linkbuilding.

Als ook de kleine internetondernemer in de toekomst wil kunnen overleven op internet zullen alternatieven als Linki.nl moeten blijven bestaan. Voor de toekomst ziet Van den Brand Linki als het online-marketing-platform voor iedereen. 'Direct adverteren in de zoekmachines en websites als speurders en marktplaats' behoren snel tot de mogelijkheden filosofeert Van den Brand. 'Wij worden regelmatig benaderd door ondernemers met frisse en vernieuwende internet concepten met een aantal hiervan worden momenteel de mogelijkheden onderzocht'. Kijk op www.linki.nl voor meer informatie.