Aalsmeer, maandag 12 november 2007
Endemol LAB lanceert Ik op TV nu ook op YouTube
Regionale content nu ook te zien via meest populaire website van dit moment
Endemol LAB, producent van het user generated content programma bouwt het succes van Ik op TV verder uit. Concreet houdt dit in dat de content van het regionale Ik op TV vanaf maandag 12 november ook via YouTube bekeken kan worden. Daarmee wordt het crossmediale platform dat Ik op TV biedt, nog verder uitgebreid. De ingezonden filmpjes waren sinds september dit jaar al online (ikoptv.nl) en via de regionale televisiezenders te zien.
Ik op TV is in Nederland ontstaan vanuit de samenwerking tussen de in PRO verenigde regionale omroepen RTV Utrecht, RTV Noord-Holland, RTV Rijnmond, RTV Oost, RTV West, L1 en Omroep Brabant en Omroep Reclame Nederland (ORN). Van maandag tot en met vrijdag komen in het televisieprogramma de leukste nieuwtjes uit de regio voorbij. De presentatie is in handen van Lidewij Hendriks en Jeroen van Kan.
Ik op TV is een crossmediaal concept dat volledig gebaseerd is op user generated content. Met de mobiele telefoon in de hand kunnen kijkers zelf optreden als verslaggever. Per regio filmen tientallen verslaggevers regionaal nieuws en grappige gebeurtenissen met een UMTS-telefoon. Waar de exposure bij user generated content sites beperkt blijft tot internet, maakt Ik op TV daarnaast een vertaalslag naar televisie. Tijdens de IBC (6 september 2007) kondigden Ericsson (NASDAQ:ERIC) en Endemol International B.V. een wereldwijde partnerovereenkomst aan om interactieve televisie en user-generated content te ontwikkelen via Ericsson s Me-On-TV -oplossing. De zojuist aangekondigde koppeling van Ik op TV aan YouTube verstevigt het internationale draagvlak voor het concept.
Filmpjes van Ik op TV zijn voortaan te bekijken via zowel ikoptv.nl als youtube.com
Daan den Heeten
Endemol Nederland bv
Persvoorlichter Endemol LAB
t 0297-35 1430
Endemol Entertainment