Ingezonden persbericht
Persbericht
Groener.nl, het online magazine over duurzaamheid
~ Groener.nl gaat vooral over de praktische kant van energie besparen ~
Amsterdam, 12 november 2007 - Er is nu eindelijk een site over de praktische kant van een milieuvriendelijk leven. Ilse media, de uitgever van o.a. NU.nl en Startpagina, lanceert Groener.nl. Deze website over energie en milieu biedt bezoekers informatie over een duurzame levensstijl en geeft tips voor het besparen op de kosten van het huishouden.
Dat we iets aan het klimaat moeten doen, dat weten we nu zo langzamer hand wel. Maar hoe je concreet en gemakkelijk energie bespaart, dat is nog niet helemaal duidelijk. Groener.nl onderscheidt zich in de maatschappelijke discussie over het milieu en klimaat door vooral de praktische kant van een groener leven te belichten.
Groener.nl bestaat uit twee delen. Het Energiedieet is een interactief gedeelte, waarin bezoekers zichzelf testen en opdrachten krijgen voor veranderingen in het energieverbruik thuis. In het online magazine kunnen bezoekers achtergrondartikelen lezen over de onderwerpen die in het Energiedieet aan bod komen. De informatie op de site is uitgebreid en laagdrempelig.
Met Groener.nl speelt ilse media in op de maatschappelijke discussie over het milieu en klimaat. Naast het online magazine en het Energiedieet verschijnt ook een papieren magazine: Happy Earth, die wordt meegeseald met alle vrouwentitels van Sanoma Uitgevers (o.a. Flair, Libelle, Margriet en Esta).
Groener.nl is op 1 oktober gelanceerd en zal in de komende zes maanden ruim 1 miljoen huishoudens bereiken. Via Groener.nl, het Energiedieet en het magazine hoopt ilse media met praktische informatie huishoudens groener te maken. Doe dus mee! Kijk op Groener.nl, schrijf je in voor het Energiedieet en bespaar voor milieu en portemonnee!
De site is mede mogelijk gemaakt door partners van ilse media: Repay, Essent en Rabobank en mediapartners: web-log, Kieskeurig, Grasduinen, TRIV, Kijk, Buitenleven, Goodies en Milieucentraal.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en Web-log.nl bereikt ilse media ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers en TVgids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.
Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Meer informatie over de ilse media groep: http://www.ilsemedia.nl