Gemeente Arnhem

Verbouwing loketten en publieksbalie stadhuis (08-11-07) Maandag 12 november a.s. wordt een start gemaakt met het verbouwen van de loketten en publieksbalie in het Arnhemse stadhuis. Doel is één plek te realiseren voor alle loketten van de gemeente (met uitzondering van de sociale dienst), het zogenaamde KlantContactCentrum. Straks kan iedereen in het stadhuis terecht voor alle gemeentelijke vragen en handelingen, van het aanvragen van een paspoort of rolstoel tot een (bouw)vergunning en schuldhulpverlening. Voorjaar 2008 moet dit KCC een feit zijn. De verbouwing die hiervoor noodzakelijk is wordt in fasen uitgevoerd. Ondertussen gaat de dienstverlening gewoon door.

Bellen, schrijven, langskomen, mailen of surfen op de website .. de gemeente wil iedereen zoveel mogelijk direct én op dezelfde manier helpen. Dat is prettig voor de burgers én vooral ook duidelijk. Daarom heeft de gemeente gekozen voor één telefoonnummer, één website, één postadres én minder locaties. Uiteindelijk doel is het KlantContactCentrum: dé plek, waar iedereen terecht kan voor alle vragen aan de gemeente.

Loket Zuid
Tijdens de verbouwing in het stadhuis, blijft Loket Zuid natuurlijk gewoon open. Hier kan iedereen als altijd terecht voor alle handelingen, die ook in het stadhuis worden verricht. Loket Zuid is te vinden in winkelcentrum Kronenburg. U kunt hier gratis parkeren! Openingstijden loketten stadhuis en Loket Zuid: Ma-vrij: 09.00 16.00 uur, op donderdagavond tot 20.00 uur

De verbouwing
Fase 1
Eerst wordt het achterste deel van de begane grond onder handen genomen. De oude balies worden verwijderd. Hier komen spreekkamers en nieuwe balies voor in de plaats. In deze periode, die tot eind december duurt, is er weinig overlast voor de bezoekers. In ieder geval gaan alle handelingen gewoon door. Misschien dat er hooguit sprake is van wat geluidsoverlast.
Fase 2
Na de kerstdagen is het voorste deel van de begane grond aan de beurt. Ook hier worden spreekkamers en balies geplaatst. Daarnaast is er, net als nu, sprake van een wachtruimte en een receptie.

Als de verbouwing en de bijbehorende verhuizingen achter de rug zijn, kan het KlantContactCentrum daadwerkelijk van start gaan. De verwachting is dat dit voorjaar 2008 het geval zal zijn.

Toegangspoort dienstverlening
In 2005 verscheen het rapport van de commissie Jorritsma over gemeentelijke dienstverlening. Een van de conclusies daarin was, dat gemeentelijke dienstverlening georganiseerd zou moeten worden via een KlantContactCentrum. Een andere conclusie was dat de gemeente in 2015 de toegangspoort zou moeten zijn voor de gehele overheid. Arnhem is behoorlijk op weg richting één KCC: er is één digitaal loket en de Klantenservice met één telefoonnummer handelt al het telefoonverkeer af. Volgende stap is de concentratie van de fysieke frontoffice, waarvoor een verbouwing noodzakelijk is. Uiteindelijk moet Arnhem in 2015 de toegangspoort voor de gemeentelijke dienstverlening zijn.