Verbouwing loketten en publieksbalie stadhuis (08-11-07)
Maandag 12 november a.s. wordt een start gemaakt met het verbouwen van
de loketten en publieksbalie in het Arnhemse stadhuis. Doel is één
plek te realiseren voor alle loketten van de gemeente (met
uitzondering van de sociale dienst), het zogenaamde
KlantContactCentrum. Straks kan iedereen in het stadhuis terecht voor
alle gemeentelijke vragen en handelingen, van het aanvragen van een
paspoort of rolstoel tot een (bouw)vergunning en schuldhulpverlening.
Voorjaar 2008 moet dit KCC een feit zijn. De verbouwing die hiervoor
noodzakelijk is wordt in fasen uitgevoerd. Ondertussen gaat de
dienstverlening gewoon door.
Bellen, schrijven, langskomen, mailen of surfen op de website .. de
gemeente wil iedereen zoveel mogelijk direct én op dezelfde manier
helpen. Dat is prettig voor de burgers én vooral ook duidelijk. Daarom
heeft de gemeente gekozen voor één telefoonnummer, één website, één
postadres én minder locaties. Uiteindelijk doel is het
KlantContactCentrum: dé plek, waar iedereen terecht kan voor alle
vragen aan de gemeente.
Loket Zuid
Tijdens de verbouwing in het stadhuis, blijft Loket Zuid natuurlijk
gewoon open. Hier kan iedereen als altijd terecht voor alle
handelingen, die ook in het stadhuis worden verricht. Loket Zuid is te
vinden in winkelcentrum Kronenburg. U kunt hier gratis parkeren!
Openingstijden loketten stadhuis en Loket Zuid:
Ma-vrij: 09.00 16.00 uur, op donderdagavond tot 20.00 uur
De verbouwing
Fase 1
Eerst wordt het achterste deel van de begane grond onder handen
genomen. De oude balies worden verwijderd. Hier komen spreekkamers en
nieuwe balies voor in de plaats. In deze periode, die tot eind
december duurt, is er weinig overlast voor de bezoekers. In ieder
geval gaan alle handelingen gewoon door. Misschien dat er hooguit
sprake is van wat geluidsoverlast.
Fase 2
Na de kerstdagen is het voorste deel van de begane grond aan de beurt.
Ook hier worden spreekkamers en balies geplaatst. Daarnaast is er, net
als nu, sprake van een wachtruimte en een receptie.
Als de verbouwing en de bijbehorende verhuizingen achter de rug zijn,
kan het KlantContactCentrum daadwerkelijk van start gaan. De
verwachting is dat dit voorjaar 2008 het geval zal zijn.
Toegangspoort dienstverlening
In 2005 verscheen het rapport van de commissie Jorritsma over
gemeentelijke dienstverlening. Een van de conclusies daarin was, dat
gemeentelijke dienstverlening georganiseerd zou moeten worden via een
KlantContactCentrum. Een andere conclusie was dat de gemeente in 2015
de toegangspoort zou moeten zijn voor de gehele overheid.
Arnhem is behoorlijk op weg richting één KCC: er is één digitaal loket
en de Klantenservice met één telefoonnummer handelt al het
telefoonverkeer af. Volgende stap is de concentratie van de fysieke
frontoffice, waarvoor een verbouwing noodzakelijk is. Uiteindelijk
moet Arnhem in 2015 de toegangspoort voor de gemeentelijke
dienstverlening zijn.
Gemeente Arnhem