Eerste nederlandse e-mail bedrijf gecertificeerd door return path
Certificering E-mail marketing bedrijven noodzaak door anti-spam maatregelen
GRONINGEN, 20071109 -- Sinds Microsoft in mei van dit jaar een aantal zeer strikte anti-spam maatregelen heeft geïmplementeerd, ondervinden veel legitieme e-mail verzenders grote problemen bij de aflevering van nieuwsbrieven en promotionele berichten per e-mail. Als oplossing adviseert Microsoft de verzenders van bulkmail te participeren in het `trusted sender program' van de Amerikaanse organisatie ReturnPath. Life is a Game - Media Services is het eerste Nederlandse e-mail marketing bedrijf dat gecertificeerd is en volledig voldoet aan de zeer strenge eisen van dit programma.
Toenemende problemen bij verzenden legitieme e-mail
Sinds mei 2007 heeft Microsoft een aantal technische maatregelen geïmplementeerd waarmee op zeer effectieve wijze het aantal spamberichten geblokkeerd wordt. De technische maatregelen zijn echter zo rigide dat ook legitieme verzenders van e-mail vaak onterecht geblokkeerd worden en consumenten door hen gewenste berichten niet binnen krijgen. De meeste listbrokers en e-mail bedrijven hebben daarom hun omzet aanmerkelijk zien dalen.
Strenge certificering als voorwaarde voor `white listing'
Als oplossing voor de blokkade van gewenste e-mail adviseert Microsoft aan e-mail verzenders om te participeren in het certificeringsprogramma van Return Path (www.returnpath.net/downloads/senderscore/ss_certified_program.pdf). Partijen die voldoen aan de strenge criteria merken na certificering direct een verbetering van de openingsratio van de door hen verzonden berichten.
Life is a Game - Media Services sinds 6 november 2007 gecertificeerd
Life is a Game - Media Services is als een van de eerste Nederlandse e-mail marketing bedrijven gecertificeerd door Return Path. De certificering bleek een tijdrovend en complex traject. De grondige aanpak van Return Path schrikt nog altijd veel e-mail bedrijven af. Life is a Game - Media Services is echter overtuigd van het belang van de grondige en strenge toetsing door Return Path. De Nederlandse branchevereniging Emma-nl (www.emma-nl.net) volgt op dit punt een veel te softe koers volgens Life is a Game - Media Services. Toch overweegt Life is a Game zich wel aan te sluiten bij Emma-nl om de discussie over een strengere toetsing van e-mail marketing bedrijven een impuls te kunnen geven. Door de certificering kan Life is a Game - Media Services adverteerders garanderen dat al haar e-mail bestanden en verzonden e-mail berichten voldoen aan de strengste kwaliteitseisen.
Over Life is a Game - Media Services
Life is a Game - Media Services is medio 2006 opgericht en is specialist in het opbouwen en exploiteren van double-opt in e-mail bestanden. Vanuit 4 verschillende labels (lifeisagame.nl, benjijslim.nl, seizoenpost.nl en webvlinders.nl) heeft Life is a Game - Media Services toegang tot de mailbox van ca. 400.000 abonnees in de leeftijdscategorie 18 tot 55 jaar.