Unilever NV



Hertog-ijs Merk van het Jaar 2007

De Nederlandse supermarktklant heeft Hertog verkozen tot Merk van het Jaar 2007.

Hertog - Pistache Pracht Hertog het krachtigste merk

Deze uitverkiezing werd op 7 november bekendgemaakt door de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie tijdens de FNLI-jaarbijeenkomst in Utrecht.

De prijs is een beloning voor het krachtigste levensmiddelenmerk, het merk dus met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector. De merkkracht is vastgesteld op basis van een grootschalig onderzoek onder consumenten. De `FNLI Merk van het Jaar Award' werd dit jaar voor de eerste keer uitgereikt.

Behalve Hertog-ijs bevonden zich in de top tien nog twee Unilever-merken, namelijk Dove op 9 en OLA op 10.

De Award is een bronzen beeldje dat symbool staat voor de betekenis van het merk en dat uitdrukking geeft aan het vermogen een stempel op de markt te drukken.

Op basis van dit onderzoek is een uitgebreid rapport gepubliceerd dat te vinden is op een speciale site over het Merk van het Jaar die op 7 november is gelanceerd (zie de link onderaan deze pagina).

Meer informatie

Merk van het Jaar 2007 Zie het origineel