Hertog-ijs Merk van het Jaar 2007
De Nederlandse supermarktklant heeft Hertog verkozen tot Merk van het
Jaar 2007.
Hertog - Pistache Pracht Hertog het krachtigste merk
Deze uitverkiezing werd op 7 november bekendgemaakt door de Federatie
Nederlandse Levensmiddelenindustrie tijdens de FNLI-jaarbijeenkomst in
Utrecht.
De prijs is een beloning voor het krachtigste levensmiddelenmerk, het
merk dus met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector. De
merkkracht is vastgesteld op basis van een grootschalig onderzoek
onder consumenten. De `FNLI Merk van het Jaar Award' werd dit jaar
voor de eerste keer uitgereikt.
Behalve Hertog-ijs bevonden zich in de top tien nog twee
Unilever-merken, namelijk Dove op 9 en OLA op 10.
De Award is een bronzen beeldje dat symbool staat voor de betekenis
van het merk en dat uitdrukking geeft aan het vermogen een stempel op
de markt te drukken.
Op basis van dit onderzoek is een uitgebreid rapport gepubliceerd dat
te vinden is op een speciale site over het Merk van het Jaar die op 7
november is gelanceerd (zie de link onderaan deze pagina).
Meer informatie
Merk van het Jaar 2007
Zie het origineel
Unilever NV