Gemeente Waterland
Klantentevredenheidsonderzoek onder cliënten WWB
CLIËNTEN WWB POSITIEF OVER DIENSTVERLENING GEMEENTE WATERLAND
Sinds oktober 2005 is in de gemeente Waterland het cliëntenplatform
Wet Werk en Bijstand actief. Wettelijke taak van dit platform is de
gemeente gevraagd en ongevraagd te adviseren over be-leidszaken met
betrekking tot de Wet Werk en Bijstand. Uit een enquête onder de
cliënten van WWB blijkt dat de gemeentelijke dienstverlening als goed
wordt ervaren. Het gemeentebestuur van Waterland is content met deze
beoordeling.
Het cliëntenplatform wil zijn taken goed uit kunnen voeren. Om te
bepalen of er naast de wettelijke taken nog andere taken voor
uitvoering in aanmerking komen, heeft dit platform onder cliënten van
de WWB in de Gemeente Waterland een enquête gehouden. Beoordeling van
de gemeentelijke dienstverlening maakte ook onderdeel uit van de
vragenlijst. Cliënten van de WWB in Waterland geven aan dat de
contacten met de gemeentelijke organisatie over het algemeen goed
verlopen. Nagenoeg alle respondenten geven aan dat men correct, op
tijd, conform de gemaakte afspraken en respectvol wordt behandeld. Het
cliëntenplatform heeft de gemeente Waterland gecomplimenteerd met deze
beoordeling.