Level 7 succesvol live bij Generali
Generali is maandag 5 november jl. succesvol van start gegaan met
Level 7, haar nieuwe back-officesysteem voor schadeverzekeringen.
Level 7 betekent niet enkel één op één vervangen van het oude
IMS-systeem, maar brengt meer gebruiksgemak en -toepassingen. Voor
Generali zelf, maar - belangrijker nog - zeker voor het met Generali
samenwerkend intermediair. Het vervangen van het back-officesyteem was
een enorme operatie, die dankzij de goede samenwerking met de
leverancier CCS binnen budget planning is gerealiseerd. De succesvolle
lancering van Level 7 vierde Generali met al haar medewerkers met een
taart van zeven verdiepingen.
Level 7 en Meetingpoint
De overstap naar een nieuw back-officesysteem is vooral ingegeven door
de eis om het online ontsluiten van gegevens mogelijk te maken. De
komst van het nieuwe schadeback-officesysteem Level 7 bij Generali
realiseert een unieke live tweerichtingsketenintegratie. Generali is
één van de eerste verzekeraars die haar back-officesysteem voor veel
producten live koppelt met front-officesystemen van het intermediair.
Deze directe tweerichtingscommunicatie in de keten maakt het mogelijk
om het proces rond mutaties volledig live te laten verlopen. Het
allereerste effect van het uitrollen van Level 7 is de uitbreiding van
het Generali-productaanbod particulier schade binnen Meetingpoint.
Vanaf 7 november zijn naast avp, inboedel, woonhuis en auto ook
gezinsongevallen, persoonlijke ongevallen, rechtsbijstand, doorlopende
reis en auto e-tarief in Meetingpoint beschikbaar binnen de Generali
Eén-Gezins-Polis. Daarmee heeft Generali bijna haar hele
Eén-Gezins-Polis compleet in Meetingpoint.
Meetingpoint en Generali
Onder uitbreiding van haar productenaanbod is Generali sinds gisteren
nieuw en verbeterd terug in Meetingpoint. Het aanvragen en afhandelen
van alle Generali producten via Meetingpoint gaat zeer eenvoudig en
efficiënt, want afhandelen kan bij Generali zonder aanvraagformulier.
Maar juist het live kunnen muteren van gegevens en het kunnen volgen
van schadeafhandeling betekent een enorme efficiëntieslag voor alle
intermediaire relaties van Generali.
Generali en ketenintegratie
Bij Generali zijn ketenintegratie en Meetingpoint synoniem. Generali
hecht groot belang aan ketenintegratie, dat alleen succesvol kan zijn
als het voor het intermediair zo makkelijk mogelijk is. Daarom kiest
Generali voor Meetingpoint. Het is zeer zeker in het belang van het
intermediair als deze voor iedere verzekeraar waarmee hij samenwerkt,
kan werken via één en hetzelfde systeem. Meetingpoint biedt het
intermediair de mogelijkheid eenvoudig en efficiënt te offreren, aan
te vragen, te muteren en schades te melden. Het biedt Generali de
mogelijkheid de aanvragen, mutaties en schademeldingen automatisch,
snel en foutloos te verwerken. Verstevigen van de concurrentiepositie
van het intermediair ten opzichte van banken en direct writers is
zowel voor het intermediair als voor de intermediairverzekeraar
Generali van levensbelang.
Over Generali
Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse
verzekeringsmarkt. In die ruim 135 jaar is Generali uitgegroeid tot
een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers,
ondernemingen en particulieren. In het belang van een optimale
dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele
intermediair. Generali onderscheidt zich door een persoonlijke
service, betrokken opstelling en accurate administratie. De ruim 450
deskundige medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Generali
maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de
wereldwijd opererende Generali Group. Eén op de vier Europeanen heeft
ten minste één verzekering ondergebracht bij de Generali Group. Meer
informatie over Generali vindt u op: www.generali.nl .
Foto in de bijlage: Jan van Leer, Directeur Schade (rechts) snijdt
taart allereerst aan voor Hans Verhaar, Manager Speciale Zaken en
Projectleider Level 7 (links)
Publicatiedatum: 08-11-2007
© Generali verzekeringsgroep 2007
Generali