Sales Management Association kiest nieuwe voorzitter


SMA krijgt vleugels door nieuwe kennis en ervaring

WOERDEN, 20071109 -- De Sales Management Association (SMA) heeft op de recente ledenvergadering na een zeer strenge selectieprocedure een nieuwe voorzitter gekozen in de persoon van Wim Beltman. In deze selectieprocedure zijn duidelijke criteria gesteld op het gebied van o.a. ervaring, netwerk, inzet en passie voor het vak.

Door het aantrekken van Wim Beltman zal de SMA een nieuwe stap maken in haar rol als vakvereniging voor sales en account management. De professionalisering die verder doorgevoerd gaat worden, richt zich de komende periode met name op kennisoverdracht en kennisontwikkeling.

Besturen en ondernemen
Wim Beltman heeft de afgelopen jaren ondernemen gecombineerd bij organisaties als Wang, Hewlett-Packard, Sun en General Electric. Daarnaast heeft hij als bestuurslid van Fenit/ICT-Office de belangen van de ICT industrie in Nederland vertegenwoordigd. Deze combinatie van kennis en ervaring in twee werelden zullen de groei en ontwikkeling van de SMA verder stimuleren.


Ambitieniveau
De SMA past uitstekend bij zijn passie voor het salesvak, voor klantgericht ondernemen en voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. "Veel contacten met commercieel talent inspireren mij om kennis en kunde te herkennen en te stimuleren."

Als nieuwe voorzitter heeft Wim Beltman een bijzonder hoog ambitieniveau. Hij wil samen met het bestuur de SMA verder uitbouwen tot een hechte community van leden en stakeholders die de SMA als een platvorm ervaren voor zakelijke en persoonlijke groei. Een verdere uitbouw van het ledenbestand in alle sectoren van het bedrijfsleven is daarbij prioriteit. "Anker-events, zoals het Sales Event, de verkiezing van commercieel toptalent, Ambassador bijeenkomsten en eventuele nieuwe initiatieven zullen een belangrijke bijdrage leveren aan SMA-experience. Ook stel ik vast dat het imago van het verkoopvak in het algemeen naar een hoger plan kan en moet. Professionele trainingen en certificeringen kunnen daar aan bijdragen. De SMA is daar een uitstekend platform voor."


SMA
De Sales Management Association stimuleert Best in Class Sales & Account Management door:

* Kennis ontwikkeling
* Uitwisseling van ervaring
* Opleiding

De doelgroep van de SMA zijn salesprofessionals in de volgende segmenten:
* Segment A: (Senior) Account Manager/ (Senior) Sales Representative
* Segment B: Sales Manager/Business Unit Manager/Key Account Manager
* Segment C: C-level/directie

De SMA heeft als uitgangspunt een toonaangevende, professionele beroepsvereniging te zijn, waarbij kennisvergroting en uitwisseling van ervaringen de basis vormen. De SMA realiseert dit onder meer door het organiseren van nationale en regionale seminars, congressen en andere bijeenkomsten en door het stimuleren van educatie binnen het vakgebied. Het meest bekende SMA evenement is de verkiezing van de Commercieel Manager van het Jaar.