Gemeente Anna Paulowna
Bezoekers gemeentebalie Anna Paulowna zeer tevreden
De bezoekers van de gemeentebalie in Anna Paulowna geven een
rapportcijfer 8,3 aan de verkregen dienstverlening. Alle 156
geënquêteerden zijn tevreden over het resultaat van hun bezoek aan de
gemeentebalie. Dat zijn de opvallendste resultaten van het
klanttevredenheids-onderzoek dat in oktober onder de bezoekers van de
gemeentebalie is gehouden.
In totaal hebben 156 bezoekers de moeite genomen om de vijftien vragen
van de enquête in te vullen. Uit de antwoorden blijkt dat bijna alle
deelnemers tevreden tot zeer tevreden zijn over de dienstverlening.
90% van de bezoekers zegt dat ze niet of minder dan vijf minuten
hebben gewacht voordat ze zijn geholpen en 81% dat hun vraag binnen
vijf minuten is afgehandeld. 96% geeft aan niet te zijn doorverwezen
en 85% van de respondenten kreeg direct waarvoor men kwam.
Ook over de bereikbaarheid en de bewegwijzering van het gemeentehuis
zijn de respondenten tevreden. De privacy aan de gemeentebalie krijgt
een dikke voldoende, maar kan beter. Dat geldt ook voor de sfeer in de
wachtruimte. Bijna een kwart van de bezoekers is nog ontevreden over
de pas verruimde openingstijden van het gemeentehuis en dat heeft
vooral te maken met de avondopenstelling. Het gemeentehuis sluit dan
om 19.00 uur en verschillende respondenten vinden dat te vroeg omdat
ze dan nog werken of onderweg naar huis zijn. Over de beleefdheid,
deskundigheid, het uiterlijk en de aandacht van de medewerkers is 95%
tevreden tot zeer tevreden. Alle geënquêteerden zeggen dat ze prima
door de gemeente Anna Paulowna zijn geholpen en dat de informatie van
de medewerkers begrijpelijk was. Tot slot heeft 98% van de bezoekers
er vertrouwen in dat de gemeente Anna Paulowna haar afspraken nakomt.
De gemiddelde leeftijd van de bezoekers is 47 jaar. Iets meer mannen
(54%) dan vrouwen (46%) namen deel aan het onderzoek.
Omdat de gemeente Anna Paulowna meedoet met een landelijk vergelijkend
onderzoek zijn de resultaten van het onderzoek vergeleken met achttien
andere gemeenten met een inwonertal tussen de 10.000 en 20.000. Het
gemiddelde van de antwoorden uit deze vergelijkingsgroep bedraagt 8,1.
Als dank voor de medewerking verloot de gemeente twintig workshops
schilderen bij galerie Doolaard onder de deelnemers aan het
klanttevredenheidsonderzoek. De winnaars worden binnenkort
bekendgemaakt op de informatiepagina in de CTR/Polderbode.
De vragenlijst is ook aan de bezoekers van de website voorgelegd. De
animo voor dat onderzoek was minimaal. Slechts 24 bezoekers namen de
moeite om de vragenlijst in te vullen. De website krijgt een
rapportcijfer 5,8.