Gemeente Anna Paulowna


Bezoekers gemeentebalie Anna Paulowna zeer tevreden

De bezoekers van de gemeentebalie in Anna Paulowna geven een rapportcijfer 8,3 aan de verkregen dienstverlening. Alle 156 geënquêteerden zijn tevreden over het resultaat van hun bezoek aan de gemeentebalie. Dat zijn de opvallendste resultaten van het klanttevredenheids-onderzoek dat in oktober onder de bezoekers van de gemeentebalie is gehouden.

In totaal hebben 156 bezoekers de moeite genomen om de vijftien vragen van de enquête in te vullen. Uit de antwoorden blijkt dat bijna alle deelnemers tevreden tot zeer tevreden zijn over de dienstverlening.

90% van de bezoekers zegt dat ze niet of minder dan vijf minuten hebben gewacht voordat ze zijn geholpen en 81% dat hun vraag binnen vijf minuten is afgehandeld. 96% geeft aan niet te zijn doorverwezen en 85% van de respondenten kreeg direct waarvoor men kwam.

Ook over de bereikbaarheid en de bewegwijzering van het gemeentehuis zijn de respondenten tevreden. De privacy aan de gemeentebalie krijgt een dikke voldoende, maar kan beter. Dat geldt ook voor de sfeer in de wachtruimte. Bijna een kwart van de bezoekers is nog ontevreden over de pas verruimde openingstijden van het gemeentehuis en dat heeft vooral te maken met de avondopenstelling. Het gemeentehuis sluit dan om 19.00 uur en verschillende respondenten vinden dat te vroeg omdat ze dan nog werken of onderweg naar huis zijn. Over de beleefdheid, deskundigheid, het uiterlijk en de aandacht van de medewerkers is 95% tevreden tot zeer tevreden. Alle geënquêteerden zeggen dat ze prima door de gemeente Anna Paulowna zijn geholpen en dat de informatie van de medewerkers begrijpelijk was. Tot slot heeft 98% van de bezoekers er vertrouwen in dat de gemeente Anna Paulowna haar afspraken nakomt. De gemiddelde leeftijd van de bezoekers is 47 jaar. Iets meer mannen (54%) dan vrouwen (46%) namen deel aan het onderzoek.

Omdat de gemeente Anna Paulowna meedoet met een landelijk vergelijkend onderzoek zijn de resultaten van het onderzoek vergeleken met achttien andere gemeenten met een inwonertal tussen de 10.000 en 20.000. Het gemiddelde van de antwoorden uit deze vergelijkingsgroep bedraagt 8,1.

Als dank voor de medewerking verloot de gemeente twintig workshops schilderen bij galerie Doolaard onder de deelnemers aan het klanttevredenheidsonderzoek. De winnaars worden binnenkort bekendgemaakt op de informatiepagina in de CTR/Polderbode.

De vragenlijst is ook aan de bezoekers van de website voorgelegd. De animo voor dat onderzoek was minimaal. Slechts 24 bezoekers namen de moeite om de vragenlijst in te vullen. De website krijgt een rapportcijfer 5,8.