Ingezonden persbericht
Narrowcaster ON groeit van 100 naar 500 locaties in één jaar
Bereik van 750.000 jongeren in de leeftijd van 18-35 tijdens het uitgaan
Amsterdam, november 2007 ON heeft het narrowcasting netwerk dit jaar sterk
uitgebreid van 100 naar 500 locaties. ON heeft onlangs haar 500ste klant
gecontracteerd en is met dit aantal locaties de grootste narrowcaster van
Nederland. Jaarlijks bereikt ON meer dan 40 miljoen jonge volwassenen via
beeldschermen in het hogere segment uitgaansgelegenheden. Het Bar & Club TV
netwerk heeft een landelijke dekking en bereikt jongeren van Groningen tot
Maastricht.
Effectief platform
Het Bar & Club TV Netwerk is een platform voor de doelgroep 18-35 die graag
uitgaat. ON is aanwezig in het hogere segment horeca gelegenheden waar 60%
van de doelgroep hoger opgeleid is. Voor introducties van lifestyle en fast moving
consumer producten is het netwerk uitermate geschikt. ON is daar waar de
doelgroep openstaat voor nieuwe impulsen. Het communiceren via een
narrowcasting netwerk is anders dan via de traditionele media. ON brengt de
boodschap van een adverteerder op een relevant moment, namelijk op een
moment van ontspanning, inspiratie en conversatie met vrienden. Dit in plaats van
het onderbreken van je favoriete programma door een adverteerder. "De clips die
ON uitzendt op de schermen sluiten aan bij de stemming van de kijkers. Dat is de
toekomst en dat is waar een consument voor openstaat" aldus Eric Verhage,
Operations Director ON.
Voorbeeld ON versus reguliere media
Ter illustratie hierbij een voorbeeld van advertising via ON en via televisie.
ON.
Het is 10.00 uur `s ochtends, je maakt je op voor een
dagje winkelen met een goede vriendin. Je spreekt af bij
je favoriete Grand Café voor een lekkere cappuccino.
Op de ON schermen zie je een sfeervolle film van Douwe
Egberts, jouw koffie moment is compleet.
Reguliere TV
Het is 21.15 `s avonds en je zit heerlijk met je vriendin op
de bank met een kopje koffie, midden in een nieuwe
Blockbuster Film. De spanning om het plot begint te
stijgen, waar moet je het zoeken ? Wow wat een
topfilm....... Totdat.... We gaan er even tussen uit voor de
reclame en jouw filmbeleving wordt grof doorbroken met
een reclamefilm van kattenvoer.
De meeste adverteerders zien dat het "pushen" van een merk niet positief wordt
gewaardeerd door de doelgroep. Relevant aanbod van diensten en producten
daar gaat het om en dat maakt advertising voor de consument weer leuk. De angst
voor meetbaarheid van nieuwe media is volgens Verhage ongegrond: "Er zijn vele
goede methoden om te meten. ON heeft hier in samenwerking met
vooraanstaande research bureaus al veel werk in verricht. Uit de zeer aansprekende
resultaten blijkt dat narrowcasting een waardevolle plek heeft ingenomen in cross
mediale campagnes."
Samenwerking met DAG
ON heeft onlangs een overeenkomst gesloten met de krant DAG voor de
verspreiding van dagelijks nieuws via het Bar & Club TV netwerk. Op ruim 1200
beeldschermen in horecagelegenheden worden roulerend nieuwsfoto's en -teksten
getoond. Voor DAG is de overeenkomst met ON zeer belangrijk omdat ON de partij
is die verder inhoud kan geven aan de crossmediale strategie van de krant. ON
streeft ernaar om meer content partnerships te sluiten om de zenders samen nog
verder te verrijken.
ON werkt ook met
Philips, KLM, LiptonIce, DubbelFrisss, O'Neill, Hi, Holland Casino, XS4all, Randstad,
Heineken, Sony, Seat, Dance4Life, Desperados, Puma, Playstation.
www.thisison.com