Ingezonden persbericht


Narrowcaster ON groeit van 100 naar 500 locaties in één jaar Bereik van 750.000 jongeren in de leeftijd van 18-35 tijdens het uitgaan

Amsterdam, november 2007 ­ ON heeft het narrowcasting netwerk dit jaar sterk uitgebreid van 100 naar 500 locaties. ON heeft onlangs haar 500ste klant gecontracteerd en is met dit aantal locaties de grootste narrowcaster van Nederland. Jaarlijks bereikt ON meer dan 40 miljoen jonge volwassenen via beeldschermen in het hogere segment uitgaansgelegenheden. Het Bar & Club TV netwerk heeft een landelijke dekking en bereikt jongeren van Groningen tot Maastricht.

Effectief platform
Het Bar & Club TV Netwerk is een platform voor de doelgroep 18-35 die graag uitgaat. ON is aanwezig in het hogere segment horeca gelegenheden waar 60% van de doelgroep hoger opgeleid is. Voor introducties van lifestyle en fast moving consumer producten is het netwerk uitermate geschikt. ON is daar waar de doelgroep openstaat voor nieuwe impulsen. Het communiceren via een narrowcasting netwerk is anders dan via de traditionele media. ON brengt de boodschap van een adverteerder op een relevant moment, namelijk op een moment van ontspanning, inspiratie en conversatie met vrienden. Dit in plaats van het onderbreken van je favoriete programma door een adverteerder. "De clips die ON uitzendt op de schermen sluiten aan bij de stemming van de kijkers. Dat is de toekomst en dat is waar een consument voor openstaat" aldus Eric Verhage, Operations Director ON.

Voorbeeld ON versus reguliere media
Ter illustratie hierbij een voorbeeld van advertising via ON en via televisie.

ON.
Het is 10.00 uur `s ochtends, je maakt je op voor een dagje winkelen met een goede vriendin. Je spreekt af bij je favoriete Grand Café voor een lekkere cappuccino. Op de ON schermen zie je een sfeervolle film van Douwe Egberts, jouw koffie moment is compleet.

Reguliere TV
Het is 21.15 `s avonds en je zit heerlijk met je vriendin op de bank met een kopje koffie, midden in een nieuwe Blockbuster Film. De spanning om het plot begint te stijgen, waar moet je het zoeken ? Wow wat een
topfilm....... Totdat.... We gaan er even tussen uit voor de reclame en jouw filmbeleving wordt grof doorbroken met een reclamefilm van kattenvoer.

De meeste adverteerders zien dat het "pushen" van een merk niet positief wordt gewaardeerd door de doelgroep. Relevant aanbod van diensten en producten daar gaat het om en dat maakt advertising voor de consument weer leuk. De angst voor meetbaarheid van nieuwe media is volgens Verhage ongegrond: "Er zijn vele goede methoden om te meten. ON heeft hier in samenwerking met vooraanstaande research bureaus al veel werk in verricht. Uit de zeer aansprekende resultaten blijkt dat narrowcasting een waardevolle plek heeft ingenomen in cross mediale campagnes."

Samenwerking met DAG
ON heeft onlangs een overeenkomst gesloten met de krant DAG voor de verspreiding van dagelijks nieuws via het Bar & Club TV netwerk. Op ruim 1200 beeldschermen in horecagelegenheden worden roulerend nieuwsfoto's en -teksten getoond. Voor DAG is de overeenkomst met ON zeer belangrijk omdat ON de partij is die verder inhoud kan geven aan de crossmediale strategie van de krant. ON streeft ernaar om meer content partnerships te sluiten om de zenders samen nog verder te verrijken.

ON werkt ook met
Philips, KLM, LiptonIce, DubbelFrisss, O'Neill, Hi, Holland Casino, XS4all, Randstad, Heineken, Sony, Seat, Dance4Life, Desperados, Puma, Playstation.

www.thisison.com