Ingezonden persbericht
()
()
Persbericht
Top 10 grootste ergernissen tijdens het shoppen
~ Vrouwen ergeren zich vooral aan lange rij voor het pashok en drukte in de stad ~
Amsterdam, 7 november 2007- Ondanks dat de meeste vrouwen graag shoppen, hebben zij een hoop ergernissen tijdens het winkelen. Vrouwen klagen massaal over de lange rij voor de pashokjes en de drukte in de stad. Dit blijkt uit een enqute onder 2.000 vrouwen in de leeftijd van 18 t/m 30 jaar op Shopgirl.nl.
Bijna eenderde van de vrouwen irriteert zich aan de lange rij voor de pashokjes. Daarnaast vormen de drukte in de stad (16%), onaardige verkoopsters (12%), maten die niet meer verkrijgbaar zijn (12%) en hitte in de winkels (9%) een bron van irritatie.
ÔIk erger me er aan als het hartstikke druk is in de winkels. Dan heb je weinig ruimte om te kijken/zoeken naar kleding. Vervolgens is het dan ook te druk bij de kleedkamers en bij de kassa. De laatste druppel is dan een chagrijnige verkoopsterÕ was n van de reacties op de vraag naar de grootste ergernissen.
ÒAls de verkopers je bij binnenkomst al aankijken, zo van: Ôjij bent onze kleren niet waardÕ. Vervolgens kijken ze je bij alles wat je uit het rek haalt aanÓ, lucht een andere deelneemster haar hart.
Top 10 shop-ergernissen
1. Lange rij voor pashok (32%)
2. Drukte in de winkel (16%)
3. Onaardige verkoopsters (12%)
4. Je maat is weg (12%)
5. Hitte: de verwarming staat te hoog (9%)
6. Verkoopsters die zeggen dat alles leuk staat (7%)
7. Kleding valt steeds van hangers (5%)
8. Moeders met kinderwagens en/of kleine kinderen (4%)
9. TL-licht in pashok (2%)
10. Label zit nog aan kleding: alarm gaat af (1%)
Grootste pashokfrustraties
Ook de pashokjes zorgen voor irritatie bij de dames. 37% van de vrouwen vindt het vooral irritant als er geen spiegel in het pashok aanwezig is. Ook ergeren zij zich aan pashokjes waarvan het gordijn niet goed sluit (20%) en aan te kleine pashokjes (12%).
1. Geen spiegel in pashok (37%)
2. Gordijn in pashok kan niet goed dicht (20%)
3. Te kleine pashokjes (12%)
4. TL-licht in pashok (11%)
5. Te weinig haakjes in pashok (9%)
6. Stof in pashokjes (7%)
7. Spiegel die je dunner of dikker maakt dan je bent (4%)
Een deelneemster vindt niets irritanter dan ÔAls er geen spiegels zijn in de pashokjes en je buiten het pashok wordt belaagd door verkoopsters.Õ
(405 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Quotes voor redactioneel gebruik:
ÔAls er bij de kassa voorgedrongen wordt en ik vind het vreselijk als kleine kinderen zomaar het gordijn van het pashokje open trekken. Ik kan daar echt boos om worden.Õ
ÔAls er een te lange rij staat bij zowel de kassa als de pashokjes heb ik al geen zin meer.... Geen spiegel in het pashok vind ik ook zoiets irritants! Soms heb je helemaal geen zin in een goed bedoeld advies van een verkoopster of starende/glurende ogen van andere mensen.Õ
ÔAls er in een winkel opdringerige, t hulpvaardige verkoopsters je vertellen dat werkelijk alles leuk staat, wanneer je kleding buiten het pashokje moet bekijken, omdat er geen spiegel binnen het hokje is. Als er dan bij de kassa ook nog een lange rij staat om af te rekenen, hang ik soms gewoon de kleding terug, omdat ik het heb gehad.Õ
ÔAls je een winkel binnen komt en je bent nog geen 1 minuut binnen en er wordt al aan je gevraagd: HALLO KAN IK JE HELPEN? Ik word daar zo doodmoe van, dan loop ik alweer weg!Õ
ÔAls het druk is in een winkel en je maar net kunt lopen soms moeders met kinderwagens die er door heen proberen te duwen en dan over je tenen heen rijden.Õ
ÔAls het te warm is in de winkel en je moet heel lang wachten op een pashokje. En als je dan eindelijk in het pashokje staat, kan het gordijn niet dicht en komt er ook nog een verkoopster 10 keer vragen of alles bevalt en daarbij het gordijntje helemaal open trekt.Õ
ÔAls ik in een winkel loop moet het voor mij een aangename temperatuur zijn. Als het te warm is binnen voel ik me vies en warm en wil ik het liefst meteen naar buiten rennen.Õ
ÔAls je even iets uit een rek licht om het van de voorkant te bekijken en ÔhopsakeeÕ, daar ligt je potenti'le aankoop op de grond. Vervolgens moet je zelf al je tassen neerzetten op de grond, het kledingstuk oprapen en weer ophangen, dan wil ik het al niet meer kopen.Õ
ÔAls je even snel ergens heen wil lopen en de winkel zo druk is dat je je overal tussendoor moet proppen. Het vervelendste vind ik dan nog dat mensen gewoon opeens voor je gaan stil staan als ze opeens iets zien, en dan boos worden als je per ongeluk tegen ze aan botst.Õ
Over Shopgirl
Shopgirl.nl is d website voor Shopaholics in de leeftijd van 18 tot 30 jaar. De site biedt alles wat vrouwen nodig hebben om goed voorbereid de stad in of het net op te gaan. Onze stylisten zijn continu opzoek naar de leukste trends, winkels, tasjes, lingerie, jassen, jurkjes, high heels of mooie laarzen. Deze shoptips worden direct op de website geplaatst.
Niki Smit - Hoofdredacteur
T: 020-840 45 00
Mobiel: 06-53728668
E: niki@shopgirl.nl
Over newrulez
newrulez B.V. is een dochter van ilse media. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle, eigentijdse mediamerken en concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, Extrafris.nl en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl.
Kijk voor meer informatie over de new rulez: www.newrulez.nl
Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en Web-log.nl bereikt ilse media ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers en TVgids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez en TVGids.nl per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews op het internet.
Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl