Project Gemeente Westland
Meldpunt Leefomgeving onderzoekt tevredenheid
Publicatiedatum: 07-11-2007
De gemeente Westland wil graag de vinger aan de pols houden en
onderzoekt iedere twee jaar de klanttevredenheid over de
dienstverlening van het Meldpunt Leefomgeving. Het laatste onderzoek
heeft in 2005 plaatsgevonden. Binnenkort start het onderzoek over
2007. Bij het Meldpunt Leefomgeving kunnen burgers terecht met vragen,
verzoeken en/of meldingen over zwerfvuil, bestrating, groen,
speelterreinen, overlast etc. in de openbare ruimte.
De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om de dienstverlening
beter aan te laten sluiten op de wensen en behoeften van de burgers.
Een voorbeeld: uit het onderzoek in 2005 kwam de vraag om meer
informatie te verstrekken over de afhandeling van een melding. Dat
signaal is opgepakt en nu wordt door het versturen van een
informatiekaart een groot aantal melders (die geen e-mail hebben
achtergelaten) op de hoogte gehouden van de afhandeling.
Wie een melding doorgeeft aan het Meldpunt Leefomgeving maakt een
grote kans om vanaf deze week na afhandeling van de melding gevraagd
te worden aan de enquête mee te doen. Wie per e-mail een melding
doorgeeft, krijgt via e-mail de link van de enquête toegestuurd. Bij
een telefonische melding wordt via de post een schriftelijk
enquêteformulier toegestuurd.
Waardebonnen
De score voor het Meldpunt Leefomgeving bedroeg in 2005 een 7,4. De
gemeente hoopt dat door de aangebrachte verbeteringen dit cijfer voor
2007 hoger zal uitvallen.
Onder de mensen die het formulier ingevuld terugsturen naar de
gemeente worden 15 waardebonnen en een speciale hoofdprijs verloot.
Winnaars krijgen persoonlijk bericht.
Persoonlijke terugkoppeling
De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden naar
verwachting in februari 2008 bekend gemaakt. Deelnemers aan het
onderzoek die hun adresgegevens invullen, worden persoonlijk op de
hoogte gesteld van de resultaten.