Generation-Next organiseert 4e Next Night: Interactieve Televisie
Op woensdagavond 7 november organiseert Generation-Next een vierde Next NIght. Het thema van deze editie is interactieve televisie. Tegenwoordig zorgt video voor het leeuwendeel van het internetverkeer. Televisie wordt ouderwets; producenten hebben tegenwoordig moeite om fatsoenlijk publiek voor hun shows te vinden. Er is duidelijk een verschuiving gaande, maar wat is er precies aan de hand? Waarom kijken we met zijn allen massaal naar video's met een lagere kwaliteit dan digitale tv? En misschien nog belangrijker: hoe kunnen we hier aan verdienen?
Met de lancering van platforms zoals Joost, Vimeo, Brightcove en the red button ads
staan staan we aan de vooravond van een nieuwe revolutie in televisie. Tv-stations proberen hun programmering uit te breiden met extra online aflevering online, of stellen hele archieven voor streaming video beschikbaar. Dat betekent een veel groter aanbod van programma's, kijkers die het kijkmoment steeds meer zelf gaan kiezen maar bovenal ook een heel scala van mogelijkheden tot interactie met de kijker. Dit brengt vele uitdagingen voor adverteerders, content providers en interactieve mediabureaus met zich mee. Wat er precies gebeurt in deze markt, probeert Generation Next 7 november aan het licht te brengen door middel van een drietal sprekers:
Robert Blahudka, project manager Mercedes Benz.tv
Scholz & Volkmer is verantwoordelijk voor de online identiteit van Mercedes-Benz, waarvoor ze onlangs deze online televisie-ervaring hebben gerealiseerd. Op dit platform wordt wekelijkse een tv-show over de wereld van Mercedes-Benz gepubliceerd en in de toekomst zullen hier ook live broadcasts te vinden zijn van carshows en premieres. Robert Blahudka is project manager van dit project; hij zal dit platform showcasen en vertellen wat ze in de toekomst van plan zijn.
Annelies Kaptein, CEO Stoneroos
Stoneroos is altijd op zoek naar kansen om de mogelijkheden van interactieve televisie te verkennen. Inmiddels zijn ze verantwoordelijk voor een aantal concepten en formats voor opdrachtgevers als BBC, ENECO en Discovery Channel. Met een aantal respectabele awards in de kast bewijzen ze dat interactieve televisie de potentie bezit om een interessante industrie te worden.
Mysteryguest
In ons kikkerlandje wordt genoeg geëxperimenteerd op online gebied, waar we best trots op mogen zijn. Televisie en internet kunnen daarvoor prima gecombineerd worden, dit zal de derde gastspreker prima uitleggen, maar zijn naam blijft nog even geheim.
Tijd en locatie
De inloop is vanag 19.00 uur en om 19.30 zal de eerste spreker van start gaan. Om 22.00 zal de avond afgesloten worden met een gezellige borrel waar we met elkaar en de gastsprekers onder het genot van een biertje of een wijntje nog even rustig kunnen napraten.
De locatie voor deze avond is Pakhuis de Zwijger*, warehouse for media and culture in Amsterdam.
Inschrijven?
Deelname aan de Next Night is gratis voor leden van Generation Next. Studenten en young professionals kunnen zich inschrijven op Generation-Next.nl.
------ einde persbericht ------
Meer informatie over Generation-Next en de Next Night kan gevonden worden op www.generation-next.nl.
Voor vragen kunt u zich richten tot
Joelle Kout, commissaris activiteiten: evenementen@generation-next.nl of
Roel van der Ven, voorzitter: voorzitter@generation-next.nl