Time : 17:35:29
Date : 07 November 2007
Sender Name: Stilis Communication
GaultMillau lanceert www.gaultmillau.be, eerste zoekmotor via restaurantquotering
GaultMillau Benelux lanceert officieel zijn website
www.gaultmillau.be. Sedert enkele weken online kan de site reeds
rekenen op een belangrijk aantal frequente bezoekers. En met reden,
want via de site is het mogelijk om snel een restaurant op te zoeken
op basis van naam, postcode, gemeente maar vooral ook op basis van
quotering. Een andere nieuwigheid is de GaultMillau Club die aan
spotprijzen een aantal interessante gelegenheden aanbiedt op gebied
van wijn en gastronomie.
Brussel, 07 november 2007: GaultMillau dus officieel vanop uw pc. Wil
dit zeggen dat de gids voortaan online consulteerbaar is? Ja en neen!
Ja, omdat de leden van de GaultMillau Club inderdaad de commentaren
van de gids online kunnen lezen. Neen, omdat het groot publiek
weliswaar alles kan opzoeken, zowel de gegevens als de quoteringen,
maar zonder de restaurantbesprekingen. Maar voor een abonnement van
30 euro per jaar, waarbij de nieuwe gids 2008 aan huis wordt
geleverd, sloten zich reeds tal van gastronomen aan bij de Club.
Waarvoor staat de GaultMillau Club? Het is een concept dat trouw aan
het merk tal van voordelen biedt, waarbij de GaultMillau Gids 2008
die aan huis wordt gebracht van zodra die verschijnt de belangrijkste
is. Daarnaast is er de boetiek die interessante wijnen in de kijker
zet van GaultMillaupartners, wijnen die clubleden kunnen aankopen aan
uiterst voordelige prijzen. Philippe Limbourg, hoofdredacteur en
verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de website vertelt: "deze
site is het resultaat van een jaar werk en kondigt een nieuw tijdperk
aan voor de gastronoom. Wie een restaurant opzoekt via onze site weet
voortaan precies wat hem of haar te wachten staat, niet alleen via de
quotering maar tevens door de begeleidende tekst van de gids die hij
of zij kan lezen."
"Tal van bezoekers werden reeds verleid door het concept en sloten
zich onmiddellijk aan bij de Club. Op het moment dat we de site
officieel lanceren hopen we een exponentiële stijging van
aansluitingen te kunnen registreren" vervolgt Paul Gelders, algemeen
directeur. "Des te meer omdat we een reeks partners op de voorgrond
kunnen plaatsen die tal van interessante voordelen aanbieden, maar
vooral ook om regelmatig een of ander exclusief evenement te
organiseren op gebied van wijn en/of gastronomie."
Een laatste niet verwaarloosbaar punt is het exclusief partnership
met Venyo, een levendig bedrijf dat het internetprofiel valideert,
meteen een Belgische première. Concreet wil dat zeggen wanneer een
clublid commentaar wil geven op een restaurant, een hotel of een wijn
uit de boetiek hij zijn eigen bevinding kan geven en die kan delen
met andere websitebezoekers via een quotering op een schaal van één
tot vijf. Dit om de commentaar te staven. Dit systeem heeft het
voordeel de geloofwaardigheid van de bevindingen te maximaliseren
naargelang er meer bezoekers op het web hun commentaren ingeven,
andere sites inbegrepen.
Tot slot biedt de GaultMillau Club ook een hoop originele recepten
van grote chefs, de geschiedenis en beschrijving van zeldzame of
vergeten producten, een wijnkelder met oude jaargangen, prestigieuze
evenementen en degustaties, reizen in het teken van wijn en
gastronomie met gerenommeerde chefs, dit het hele jaar door aangevuld
met vele andere verrassingen.
Voor meer informatie,
Philippe Limbourg
Hoofdredacteur
0473/71.98.05
Redactie@gaultmillau.be
http://www.gaultmillau.be