Sanoma Uitgevers


Sanoma Uitgevers lanceert Researchblog

Sanoma Uitgevers gaat haar kennis en onderzoeksmateriaal makkelijker toegankelijk maken. Op www.researchblog.nl kunnen adverteerders en vakgenoten vanaf nu alle analyses lezen over doelgroepen, media en branches.

Sanoma Uitgevers doet continu onderzoek en beschikt over veel kennis over alles wat met media, branches en doelgroepen te maken heeft. Via het Researchblog wil Sanoma die kennis nog meer dan voorheen delen met adverteerders, marketeers, mediabureaus en journalisten.

Dialoog aangaan

De afdeling Sales Intelligence denkt zoân twee onderzoeksgerelateerde postings per week te kunnen plaatsen. âHet Researchblog is een voor de hand liggend platform om meer zichtbaarheid te geven aan onze activiteiten, een archief op te bouwen en de dialoog aan te gaan met onze relaties,â zegt Dennis Hoogervorst, hoofd van Sales Intelligence. âWe willen een interactief platform bieden waar we kunnen laten zien wat we op onderzoeksgebied allemaal doen en weten.â

Rijke historie

Sanoma Uitgevers heeft een rijke onderzoekshistorie. Onderzoeken zoals Reclame Reactie Onderzoek, Quality Planning, Psyche en de WaardenMonitor zijn begrippen geworden in de markt. Het Halo Effect en De familie Polder werden zelfs bekroond met de Hans du Chatinier AMMA. Nog steeds besteedt het multimediabedrijf veel tijd aan onderzoek, om zo haar relaties te voorzien van bruikbare informatie. Zo zullen op korte termijn de resultaten van een vernieuwende eyetrackingstudie worden bekendgemaakt. Die iedereen dan kan nalezen op www.researchblog.nl

5 november 2007